וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים התחיל להזרים כסף ל-ESC: החל לממש אופציות של החברה תמורת מיליוני דולרים בודדים

גתית פנקס

9.9.2001 / 17:36

אם יממש בנק הפועלים את כל החזקותיו, יזרים לקופת ESC סכום של 50.6 מ' ד'; כיום יש לבנק רווח "על הנייר" של 22 מ' ד'; בדויטשה בנק החלו לכסות את המניה בהמלצת "קנייה חזקה"

בנק הפועלים החל לממש בתקופה האחרונה נתח מהחזקותיו בחברת אי.אס.סי מדיקל - כך מאשרים היום גורמים רשמיים בחברת אי.אס.סי (או בשמה החדש, לומניס). בנק הפועלים מחזיק כיום 7.6% מהון מניותיה של החברה, לאחר שאי.אס.סי הנפיקה עבורו 2.5 מיליון דולר במסגרת המימון שהוא סיפק בסוף אפריל.

הסכם המימון היה במסגרת רכישתה של אי.אס.סי את חטיבת הלייזרים הרפואיים של קוהירנט האמריקאית. האופציות שניתנו לבנק ושמהן החל לממש הינן עד ה-30 באפריל 2006, ומחיר המימוש שלהן הוא 20.25 דולר למניה.

אם כך, מחיר החבילה של בנק הפועלים היום הוא 72.5 מיליון דולר - רווח "על הנייר" של 22 מיליון דולר כבר היום עבור הבנק. לכל היותר, יוכל להזרים בנק הפועלים לקופתה של החברה 50.6 מיליון דולר (מחיר המימוש כפול מספר האופציות), ולפי ההסכם בינו לבין לומניס הוא יוכל לעשות זאת בצורה מיידית.

לדברי גורם באי.אס.סי, עד כה מימש בנק הפועלים בסכום "לא משמעותי יחסית להחזקה שלו", כלומר - כמה מיליוני דולרים בודדים. ההלוואה מבנק הפועלים לאי.אס.סי נושאת היום ריבית ליבור+1.75% בצורה שנתית.

מעבר לאחוזי האחזקה של בנק הפועלים, 15% נוספים מוחזקים בידי קוהירנט האמריקאית (שאין לה זכות להצביע באסיפות בעלי מניות), ו-60% נוספים מוחזקים על ידי הציבור. "קוהירנט תבקש להוריד את שיעור החזקותיה באי.אס.סי, כדי למקד את מאמציה בחטיבות שאינן קשורות ביישומים רפואיים ללייזרים", אומרים בדויטשה בנק בדו"ח ראשוני שפורסם על החברה בשבוע שעבר ע"י צוות האנליסטים של הבנק (בראשותו של האנליסט קינגסמיל בונד).

לגבי החזקת בנק הפועלים, בבית ההשקעות אומרים כי תחילת מימושי המניות מכיוונו יכולים אומנם להגדיל את יתרות המזומן של החברה, ואולם יגדילו את ה-Float שלה. נושאי תפקידים בחברה שמחזיקים במניות מהווים 18% מבעלי המניות של אי.אס.סי, ולדברי האנליסטים מדויטשה בנק, לא מעט בעלי מניות אחרים הביעו דאגה מכך לאור המכירות המוגברות שהם מבצעים. "זה לא ממש מדאיג אותנו", אומרים האנליסטים, "עד כה נמכרו 7% ממניות החברה, ואין ל-Insiders כוונה למכור חבילות גדולות בהמשך".

מקור ההחזקה של בנק הפועלים בחברה הוא, כאמור, המימון שסיפק לה לרכישת חטיבת הלייזרים של קוהירנט. התשלום עבור עסקת הרכישה נעשה בזמנו בשילוב של מזומן, מניות ואג"ח: החברה שילמה 100 מיליון דולר במזומן, 5.4 מיליון מניות לקוהירנט לפי מחיר של 16.5 מיליון דולר למניה (89.1 מיליון דולר), ו-12.9 מיליון דולר באג"ח, הנושאות ריבית שנתית של 5% למשך 18 חודשים.

כולל חוב והתחייבות לתשלום על רווחים עתידיים, שוויה הכולל של העסקה הוא 230 מיליון דולר. התשלום עבור הרווחים הוא של 25 מיליון דולר, שהחישוב לצורך קבלתם: על כל סכום מכירות של מיליון דולר מעל לרף מכירות של 400 מיליון דולר, בתום 3 שנים, תקבל קוהירנט סכום של 210 אלף דולר.

הואיל והסכום המקסימלי, כאמור, הוא 25 מיליון דולר, הרי שעל החברה המאוחדת למכור בכ-520 מיליון דולר. לפי תחזיות דויטשה בנק, גם בשנת 2003 אי.אס.סי כולה לא תגיע לרף זה, שכן באותה שנה הם מעריכים כי תדווח על הכנסות של 499 מיליון דולר.

בדויטשה בנק מתחילים לכסות את מניית אי.אס.סי בהמלצת "קנייה חזקה" ומציבים לה מחיר יעד של 43 דולר - גבוה ב-47% ממחיר המניה היום. מכירותיה של החברה אמורות, להערכת האנליסטים, להסתכם ב-377 מיליון דולר בשנת 2001 והרווח למניה ב-1.2 דולרים (או 43.2 מיליון דולר). כותרת הדו"ח, אגב, היא "אור בחשיכה" - משחק מלים על שמה החדש של החברה, לומניס, שפירושו "אור" בלטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully