וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות החברות מבקשת לדחות הדיון בעניין המעבר לדיווח נומינלי

הארץ

11.9.2001 / 9:30

מאת בן-ציון ציטרין

רשות החברות מבקשת לדחות את השימוע שאמור להתקיים מחר בבוקר בעניין תקן מס' 12 - הפסקת הדיווח המתואם ומעבר לדיווח נומינלי - למועד אחר.

מנהל רשות החברות הממשלתיות, ירון יעקובס, שכבר גרם לדחייה באישור התקן בחודש שעבר, פנה לפני ימים מספר למוסד לתקינה חשבונאית ולעומד בראשו, פרופ' אלי אמיר, וכן לשני הגופים שמרכיבים את המוסד - רשות ניירות ערך ולשכת רואי חשבון - בתביעה לעכב את הדיון. לטענתו, האופן שבו נודע לציבור על קיומו של השימוע והעיתוי מעורר חשש שהתיקון לא ילובן כראוי.

יעקובס הגיש באמצע יולי, בצמוד להחלטת הוועדה המקצועית במוסד לתקינה על החלת דיווח נומינלי החל מינואר 2003, חוות דעת הנסמכת על עשרות רואי חשבון המבקרים חברות ממשלתיות. לטענתם, המעבר יגרום נזקים, חלקם בלתי הפיכים, לחברות הממשלתיות, הפסדים כספיים לחברות בהיקפים של מאות מליוני שקלים והעלאת תעריפים לאזרחים.

עתה דורש יעקובס שאותם רואי החשבון יוזמנו להופיע בפני הוועדה ולהביע את עמדתם המקצועית נגד המעבר מדו"חות מתואמים לדו"חות נומינליים.

בקשתו של יעקובס מעוררת כעס רב במוסד לתקינה, ברשות לניירות ערך ובלשכת רואי החשבון. הלשכה היתה זו שנענתה בפעם הקודמת לקובלנת יעקובס, ופנתה למוסד לתקינה בבקשה לדחות את אישור התקן, תוך קיום דיון מחודש בטענות רשות החברות. עמדת פרופ' אמיר היא שטענות הרשות מבחינה חשבונאית אינן רציניות. לדבריו, במידה שהחברות הממשלתיות המציגות כעת רווחים יציגו הפסדים בשיטה החדשה - פירוש הדבר שהרווחים אינם אמיתיים.

נשיא לשכת רואי חשבון, רו"ח עופר מנירב, טען כי המוסד לתקינה הרחיק לכת בהסכימו לקיים מעין שימוע פרטי לרשות החברות, ולכן דרישתו הנוכחית של יעקובס נגועה בשיקולים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully