וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאנה תובע את גאידמק

כרמל בן צור

29.7.2007 / 10:35

התביעה על סך 21 מיליון שקל בגין דמי התיווך המגיעים לו לדבריו על עסקת רכישת אוסיף על ידי גאידמק

המתווך רוני מאנה הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה על סך 21 מיליון שקל נגד המיליארדר ארקדי גאידמק - כך נודע ל-TheMarker. זאת, בגין דמי התיווך המגיעים לו לדבריו בגין עסקת רכישת חברת אוסיף על ידי גאידמק במאות מילוני שקלים.

בתביעתו, באמצעות עוה"ד יוסי שגב ואופיר נאור, טוען מאנה כי גאידמק התחייב לשלם לו סך השווה ל-4% משווי העסקה שתיחתם - 21 מיליון שקל - אך הפר את התחייבותו והציע לשלם לו 3 מיליון דולר בלבד, סכום שאף הוא לא שולם לו. לפי מאנה, ההסכם בדבר תשלום 3 מיליון דולר נעשה בדרך של פשרה כדי להימנע מנקיטת הליכים משפטיים, ואולם משזה לא קוים יש לחזור להתחייבות הבסיסית של גאידמק, לתשלום 4%.

בבקשה שצורפה לתביעה דורש מאנה כי בית המשפט יורה לבא כוחו של גאידמק, עו"ד רונאל פישר, לתת התחייבות בכתב לפיה גאידמק יעיד כעד הגנה בתביעה או להפך. לעמדת מאנה, יש לעשות כן משום שקיים חשש ממשי וכבד כי אין בכוונת גאידמק להתייצב לתת עדות במסגרת התביעה.

לדברי מאנה, בית המשפט צריך להורות לגאידמק להתחייב לתת עדות משום ש"עסקינן באדם בעל מוניטין מוטלים בספק, ששמו נקשר בשורה של הליכים פליליים בארץ ובחו"ל, ולאור התחמקותו של גאידמק מלהתייצב לבתי המשפט". נגד גאידמק, נטען עוד, מתנהלת חקירה פלילית בישראל, שבמסגרתה ניתנה המלצה של המשטרה להעמידו לדין פלילי בחשד לביצוע הלבנות כספים בהיקף של 50 מיליון דולר.

מאנה אף מתייחס בבקשתו לראיון עיתונאי שנתן גאידמק לפני כשבוע לתוכנית "פגוש את העיתונות", בו הוא אישר לכאורה כי הוא הורשע בעבירות מס בצרפת בניגוד להכחשות קודמות. באותו ראיון, כך מאנה, התייחס גאידמק למשקל שאותו הוא מייחס להליכים אלו תוך שהוא מציין כי אינו רואה בהרשעה פלילית בעבירות מס אירוע חריג.

"הרשעה זו", נאמר בבקשה, "אשר לא ידוע לח"מ מה העונש שנגזר בגינה והאם גאידמק קיים את העונש שנגזר עליו, די בה על מנת להקים חשש באשר ליכולתו או לרצונו להתייצב למתן עדות בישראל". מאנה מוסיף כי גאידמק אף אישר לאחרונה את דבר קיומו של כתב אישום תלוי ועומד כנגדו בצרפת, בגין עסקות נשק שלכאורה עסק בהן בהיקפים של מאות מיליוני דולרים, ואף אישר את העובדה כי הוא נמנע עד עתה מלהתייצב לדין, אף שלטענתו בכוונתו לעשות כן.

לגרסתו, מאותם פרסומים וידיעות גם עולה כי בגין הליכי אישום פליליים אלו בצרפת תלויים כנגד גאידמק הליכי הסגרה בינלאומיים. "הליכים תלויים ועומדים אלו, ובפרט הליכי ההסגרה התלויים ועומדים, מקימים יותר מחשש לכך שגאידמק עשוי להיעצר במקום כלשהו בעולם, והם מצטרפים לחשש הגדול ממילא באשר להתחמקותו המתמשכת של גאידמק מלהתייצב לדין", נכתב.

"הבטחות לחוד ומעשים לחוד"

מאנה טוען עוד כי באחרונה פורסם בהרחבה כי משטרת ישראל העבירה המלצה ליועץ המשפטי לממשלה להעמיד את גאידמק לדין פלילי בגין טענות למעשי הלבנות הון שלכאורה נעשו על ידו בהיקף של כ- 50 מיליון דולר.

נכון למועד זה, לדבריו, מחזיקה מדינת ישראל בערבות בנקאית אוטונומית בשיעור של 4 מיליון דולר, שנועדה להבטיח את התייצבותו של גאידמק לחקירה בישראל. מאנה אף טוען כי בהליך פלילי שנערך כנגד גאידמק בגין עבירת תעבורה בגין נהיגה מסוכנת במהירות של 148 קמ"ש, נמנע גאידמק מלהתייצב לדין ושלח לדיון את עורך דינו בלבד. הוא מסכם את טענתו זו בכך שקיים "חשש מבוסס" שגאידמק לא יעמיד עצמו לחקירה ויימנע מלהעיד בתביעה.

בחלק נוסף של בקשתו, העוסק בתלונה שהגיש גאידמק למשטרה נגד מאנה שעיקרה האשמות בגין הונאה, הפצת מידע כוזב, הטלת איומים וניסיונות סחיטה, טוען מאנה כי תלונה זו היא למעשה מכתב של עורך דין בלבד.

לדבריו, גאידמק הזדרז בעצמו ובאמצעות עו"ד פישר להעביר את פנייתו לשורה ארוכה של עיתונאים, ואף פנה אל אותם עיתונאים ושידל אותם ליצור כותרות ענק לטענות הסרק שלו כנגדו, בטענה שהוגשה על ידו תלונה במשטרה.

בבדיקה שנעשתה על ידו, טוען מאנה, התברר כי אין מדובר בתלונה על פיה אזרח פונה למשטרת ישראל, מגיש עדות ומוסר ראיות, אלא במכתב של עו"ד פישר עליו לא חתום גאידמק - כי אם פישר בלבד.

"צורת פעולה זו", נכתב בבקשה, "מוכיחה לכאורה כי מדובר בניסיון ליצור ספין תקשורתי ולא בתלונה כנה ותמת לב - הכל כחלק מניסיון ליצור משקל נגד ציבורי ותקשורתי שנועד להרתיע את המבקש (מאנה) מלהגיש את תביעתו".

בתביעתו מסביר מאנה את הרקע לקשר בינו לבין גאידמק. לדבריו, גאידמק הגיע לישראל וביקש לעשות שימוש בהון שצבר בעסקיו השונים על מנת לרכוש לעצמו לגיטימציה עסקית בישראל, בין היתר על ידי רכישת פעילויות עסקיות בישראל.

מאנה, כך בתביעה, האמין תחילה בתום ליבו של גאידמק והבטיח לנסות ולעזור לו לקבלת הלגיטימציה העסקית לה ייחל. הוא השתמש בקשריו ובכישוריו על מנת לתת לגאידמק דריסת רגל בעסקות, זאת כנגד התחייבויות לשכר בשיעורים נכבדים.

על פי התביעה, לאחר עמל רב, מאמצי שכנוע, הפעלת מערכת קשרים וכישורים, הצליח מאנה לגרום לכך שגורמים עסקיים מהשורה הראשונה ניאותו לבצע עסקות עם אותו גאידמק. "אלא", נטען, "שמהר מאוד הסתבר כי הבטחות והתחייבויות לחוד ומעשים לחוד, וכי לאחר שכבר סיפק מאנה את כישוריו וקשריו לצורך השלמת עסקות שבוצעו על ידי גאידמק, הרי שזה מפנה לו את גבו, מתכחש להבטחות והתחייבויות שנתן לתשלום דמי תיווך, מבטיח הבטחות סרק לתשלום חלקי של המגיע ואף מגדיל עשות תוך שהוא מאיים בפרסומים שליליים בתקשורת ונקיטת הליכי סרק כנגדו בדמות תלונה על סחיטה למשטרה".

מאנה מסביר בתביעתו כי בשלב ראשון מוגש כתב תביעה זה בגין העסקה שנעשתה לרכישת השליטה בחברת אוסיף, ובאשר ליתר העילות והכספים המגיעים לו לכאורה בגין עסקת "מנרב", עסקת "הר חומה", עסקת "גילאון" ועסקת "טיב טעם" - יוגשו תביעות שונות במועד שיוחלט על ידו.

טרם נתקבלה תגובת גאידמק לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully