וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה האנליסטים?

טל לוי

29.7.2007 / 12:26

מומחי שוק ההון נעלמים שווקא כשהשווקים קורסים. האם ייתכן שאף אחד לא באמת יודע מה יקרה?

לאן נעלמו כולם? דווקא ביום בו כולם ממתינים למוצא פיהם של היועצים הבכירים, סמנכ"לי ההשקעות, מנהלי הקרנות והמנכ"לים – נדמה כי כולם ירדו לבונקר. קשה להשיג הבוקר - כאשר מדדי המניות המובילים בתל אביב מאבדים כ-3% מערכם אחרי ירידות של כ-2.5% ביום חמישי האחרון וירידות של כ-4% בארה"ב ביומיים האחרונים - תגובות מבכירים. תירוצים לא חסרים: ישיבות, כנסים, עסקות דחופות - כולם כשרים.

בימים כתיקונם, יש לציין, לא קשה למצוא איש מהם, והיחצ"נים מתדפקים על דלתות העיתונאים. הבוקר התמונה שונה: הטלפונים הסלולריים סגורים, המזכירות מדווחות על ישיבות וביחסי הציבור מבטיחים תשובה "ממש מייד".

ומדוע זה כך? סיבה אפשרית אחת היא כמובן שאף אחד לא באמת יודע מה יקרה בהמשך. איש אינו יודע האם נוטלי המשכנתאות האמריקאים - אלה שאחראים במידה רבה על המשבר העולמי - אכן יעמדו בתשלומים. וכיצד ימשיך להשפיע משבר הסאבפריים על השווקים הפיננסיים בעולם. האם אנחנו נמצאים בסך הכל בתוך מהלך של תיקון או בנקודת פיתול משמעותית.

סיבה אפשרית שנייה היא שהישיבה הקבועה הנערכת בתחילת השבוע גוזלת זמן רב יותר. לא מן הנמנע שממש בדקות אלה מגבשים בבתי ההשקעות אסטרטגיה לטווח הקרוב ונשמע מהם כבר בשעות הקרובות.

אבל יש גם סיבה נוספת והיא הפחד לטעות. כשהמאבק על תשואות מככב באמצע "כוכב נולד" גובר גם הפחד מפני טעות. מנהל שיטעה, ובמיוחד ביום רגיש כמו היום, יכול לגרום לעצמו נזק אמיתי. יש ימים בהם זכות השתיקה שווה לא פחות מכותרת בעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully