וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא חכמי, מנכ"ל אילנות בטוחה: "זה הזמן להשקיע בין היפני; הוא אחד הגורמים לנפילות בשווקים אך צפוי להתחזק"

שרון שפורר

29.7.2007 / 14:07

הין הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על תופעת הנזילות האדירה בעולם בשל העדר הריבית עליו



גיא חכמי, מנכ"ל אילנות בטוחה, סבור שזהו הזמן להשקיע בין היפני. הוא מסביר כי הין הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על תופעת הנזילות האדירה שפקדה את השווקים בשנים אחרונות, שכן בשל העובדה שהוא נסחר בריבית אפס, הרי שגופים רבים לקחו הלוואות במטבע היפני והשקעיו בנכסים אחרים. על כן, כשהריבית על המטבע תעלה, הרבה גופים יסגרו פוזיציות, כלומר ימכרו השקעות אחרות ויביאו לירידות שערים. לדבריו, תופעה כזו בדיוק ראינו ביום חמישי האחרון.



חכמי סבור שאנו קרבים להעלאת ריבית ביפן שכן המדינה מגלה סימנים של עלייה בלחצים האינפלציונים, עלייה שבאה לידי ביטוי למשל בעלייה בשכר שלא נראתה ביפן כבר כעשור.



לדעתו של חכמי, הין צריך להיות חלק מתיק אג"ח גלובלי. לדבריו, על תיק זה להיות בנוי ממטבעות שהרקע הכלכלי מסביבם יגרום להתחזקותם כמו הכתר השוודי, המטבע הנורווגי, הלירה שטרלינג וכאמור גם הין היפאני.



באשר לשוק המקומי, סבור חכמי כי זה הזמן להיות יותר דפנסיוויים ולחכות. בדרך כלל, סנטימנט שלילי כזה מביא להזדמנויות השקעה. כרגע, הקרנות זורקות סחורה בלי התייחסות לנתונים הפיננסיים. כשהסנטימנט השלישי יראה סימנים של סיום, זה יהיה הזמן לאסוף סחורה. הוא מפנה את תשומת הלב לכך שמקרב 100 המניות הגדולות בתל אביב, הפוטנציאל הגדול עשוי להימצא דווקא בתל אביב 75 ולא במעו"ף כלומר שם יווצרו הזדמנויות טובות יותר.



בינתיים, הוא ממליץ על השקעה במקמים ובגילונים קצרים ולהיזהר מהשקעה באג"ח קונצרני, במיוחד של חברות נדל"ן עם מינופים גבוהים והון עצמי מצומצם. גם הוא מצטרף לקולות הקוראים להתמקדות בשווקים מפותחים על פני מתפתחים.



חכמי מסביר מה קרה בשווקי ההון בעולם. "שוק שוורים בוגר חווה לעיתים מימושים שיכולים גם להגיע לחודשיים. אבל אחרי תקופה שורית מאוד ארוכה, צריך להבין מאיפה מגיעות הירידות החדות. רמת הנזילות שקיימת בשנים האחרונות בשווקים היתה מאוד משמעותית בהנעת השווקים. הרווחיות של החברות, במקביל להשקעות הוניות מהותיות, הביאו לצבירה משמעותית של נכסים בחברות אלו בגלל חוסר הרצון להשקיע סכומים גדולים בפרויקטים חדשים.



"הרבה חברות היו פעילות בזירת המיזוגים והרכישות ויש הרבה שהחזירו כסף למשקיעים בדיווידנדים ורכישה חוזרת. גם איג"וח מתוחכם ומכשירים נגזרים תפסו תאוצה".



שני הדברים האלו, ביחד עם פעילות מוגברת של קרנות פרייבט אקוייטי, גרמו לתמחור גבוה יותר של מניות לצד הפחתה של כמות המניות בבורסה.



הרעב לסיכון הביא לצמצום גדול של פרמיות סיכון בכל סוגי הנכסים - כולל נדל"ן וקומודיטיס. כעת, מרבית המדינות הגדולות חוות רמות אבטלה כה נמוכות עד שמתחילות לייצר אינפלציה - אוסטרליה, ארה"ב, אירופה ויפאן. כך, סביבת האינפלציה עולה, גורמת לעלייה בריביות ובתשואות ואלו גורמות לעליה בפרמיית הסיכון. עלייה זו יוצרת ותמשיך ליצור מרווחים גדולים יותר בין אג"ח ממשלתי לקונצרני, בין אג"ח קצר לאג"ח ארוך ובין אג"ח של שווקים מפותחים לאג"ח של מתעוררים.



"דבר זה זה גורם לירידה בשערי המניות ולעליה בתשואות בכל העולם, העלולה לפגוע ברווחיות החברות בגלל עלות המימון שלהן ולהאט את הכלכלה. עצם ההפנמה של התרחיש הזה מוריד את האג"ח של חברות עם דירוגי השקעה ושל מדינות מסוכנות ועוד. לעליה הזו בתשואות עשויה להיות השפעת לוואי דווקא חיובית, מעין תיקון בריא, שכן בנקים מרכזיים פועלים בכיוון הנכון כדי להפחית נזילות עודפת ולסייע לכלכלה הגלובלית על מנת להשיג שיעור צמיחה לא אינפלציוני נמוך יותר אבל בריא יותר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully