וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת חום: ביקושי החשמל שברו שיא

אבי בר-אלי

29.7.2007 / 15:57

בצהרי היום חצו הביקושים את רף ה-10 אלף מגה-וואט. חברת החשמל ממליצה שלא להשתמש במכשירים בעלי צריכת חשמל גבוהה

לאחר חמישה ימי שרב ועומסי חום כבדים, נשבר שיא הביקוש לחשמל בפעם השנייה בימים האחרונים והועמד בשעה 14:30 על 10,040 מגה-וואט. יכולת הייצור הזמינה של חברת החשמל עמדה באותה השעה על 10,500 מגוואט, מה שהותיר בידיה רזרווה מינימלית של כ-4.4% בלבד. חברת החשמל הודיעה כי אם תתרחש תקלה באחת מיחידות הייצור הגדולות שלה, עלולים להיגרם שיבושים באספקת החשמל.

כזכור, כבר לפני כשלושה חודשים העריכו בחברת החשמל כי בתפר שבין החודשים יולי-אוגוסט, יחצו הביקושים לראשונה את רף ה-10 אלף מגה-וואט - הערכה שהתבררה היום כמדויקת. חברת החשמל ביקשה בשעות הבוקר מלקוחותיה הגדולים להפעיל גנרטורים שברשותם בכדי להקטין את ביקושי החשמל, דבר שסייע לחברה לעמוד בביקושי החשמל הגבוהים.

עוד ממליצה החברה שלא להשתמש במכשירים בעלי צריכת חשמל גבוהה בשעות שיא החום - 18:00-12:00. מדובר במכשירים דוגמת מדיח כלים, מכונת כביסה, תנור אפייה, כיריים חשמליים. החברה ממליצה גם להעלות את טמפרטורת המזגן ל-25 מעלות.

המשנה למנכ"ל חברת החשמל, משה בכר, המשמש גם כסמנכ"ל ייצור והולכה של החברה, אמר כי מצב הרזרווה הנמוכה מדאיג מאוד את חברת החשמל, אך "החברה עושה כל מאמץ לאפשר אספקת חשמל סדירה, ועובדי החברה וכל יחידות הייצור שלה ערוכים וזמינים לייצור החשמל ולמתן מענה לביקושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully