וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הירידות בשוק הן תחנה ולא תפנית במגמה"

נעה גרטי

29.7.2007 / 16:54

בבנק מזרחי טפחות לא מתרגשים מן הירידות בשווקים. הם לא משנים את תמהיל תיק ההשקעות. בקרוב, הם צופים, ישובו העליות

מנחם רונן, מנהל יחידת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, מבקש להרגיע את קוראי וואלה!עסקים ואת שוק ההון בכללותו. לדעתו של רונן "לא מדגישים מספיק שגורמים כלכליים חזקים מאוד ממשיכים להוות תמיכה, הסאבפריים המדוברת וכל התחזיות השחורות עדיין לא מחלחלות לשוק האשראי, כך שאין סיבה לנפילות כאלה מבחינת המניות".

לאור הירידות החדות היום לא הרפינו ממנחם רונן. הייתכן שהמשקיעים יודעים משהו שאתה לא יודע?

רונן מסביר כי "הנתונים הבסיסיים הכוללים את מדד אמון הציבור, מדד משקי בית ומדד מנהלי הרכש בתעשייה בשירותים ממשיכים להראות עליה בצמיחה בארה"ב וגם באירופה. הממשלות ברחבי העולם נוקטות זה זמן ארוך במדיניות פיסקלית אחראית, ראו את ארה"ב וגרמניה. השכר עולה משום שמחזורי העסקים מתקדמים, שיעורי האבטלה נמוכים ותומכים במשקי הבית יחד עם עליות בשכר. על כן את הירידות האחרונות אני תולה במרכיב הפסיכולוגי שבשוק".

"עם כל הכבוד לירידות האחרונות, עדיין מתחילת השנה יש אנו רואים עליות נאות. הירידות מהוות בך הכל תחנה ולא תפנית מגמה. אנו מסתכלים על ה'פנדמנטלס' שמהם נגזרים השווקים, והם יציבים. איננו מזהים שום נתון שיכול להדאיג בראיה רחבה", אומר מנחם רונן.

האלמנט הפסיכולוגי דועך

נשארנו עדיין סקפטיים ולכן הצמדנו את רונן לפינה – מה אתה משנה בתיק ההשקעות שלך?

"אני לא משנה את תמהיל תיק ההשקעות. נכון שזו הזדמנות לחשוב על מרכיבי התיק, ולהבליט יותר צדדים מסוימים. למשל המשק הבריטי – נמצא בשלב מתקדם במחזור העסקים שלו, הסבירות לעליות בריבית נמוכה יותר, לכן המשק יכול להתבלט בתקופה זו. גם המשק היפני אטרקטיבי, בו הפיחות המלאכותי בערך היין סייע רבות ליצוא. מנגד, זה הזמן להימצא בחסר בשווקים המתעוררים בגלל הרתיעה מלקיחת סיכון. אך בל נשכח שהשווקים המתעוררים זה פלח הטרוגני, כדאי לבחון כל משק בפני עצמו".

אז הבנו שרונן רגוע מבחינת ארה"ב ואירופה, אך מה לגבי השוק המקומי?

בארץ מצטברים כמה גורמים שאכן יכולים להסביר ירידות, אומר רונן, "למשל עליית הריבית המפתיעה בחלקה. החשש מחריגה תקציבית ב-2008. סגירה מהירה של פער התוצר שבנק ישראל מדבר עליה. עד כה בנק ישראל עודד פיחות ועתה הוא מדכא פיחות. מחסור בדירות לאו דוקא באזורי ביקוש. מחירי הדירות עולים. כל אלו גורמים לא טובים לשוק והם מתווספים לשווקים שרשמו ירידות בחו"ל. מה שהיה לרוח גבית הופך כעת לרוח נגדית".

מנגד, אומר רונן, "הצמיחה הישראלית ממשיכה להיות חזקה , המדדים הכלכליים השוטפים מראים זאת. כך שאנו במזרחי טפחות צופים חזרה למגמת עליה בקרוב".

אז מה יהיה?

"אם מהלך השערים ימשיך להיות פונקציה של הסביבה הכלכלית, אנו צופים עליות בקרוב. אומנם קיים אלמנט הפסיכולוגיה של השווקים, אך הוכח כבר שהוא אינו תומך בירידות מתמשכות", מסכם רונן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully