וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר הסתיים בעליות

מיכאל רוכוורגר

30.7.2007 / 18:02

המדדים המובילים עלו ב-1.5%. השחרים עלו ב-0.5%. מניית שופרסל זינקה ב-7% על רקע דו"חות טובים

לאחר יומיים של ירידות שערים חדות ותחושת פאניקה שריחפה באוויר, התאפיין המסחר היום בתנודתיות ובעצבנות, תוך כדי עליות וירידות שערים שהתחלפו בפרקי זמן קצרים.

המסחר בבוקר נפתח בעליות שערים של כ-1.5% במדדים המובילים. במהלך היום התמתנו העליות, ובשלב מסוים אף עברו השערים להיסחר בירידות. מרגע שהחוזים על המדדים המובילים בארה"ב אותתו על עליות שערים, התחזקו העליות בתל אביב - ובסופו של דבר שבה היום הבורסה למסלול העליות.

מדד המעו"ף עלה בכ-1.5%, לרמה של 1,105 נקודות; מדד תל אביב 100 הוסיף 1.5% גם הוא,לרמה של 1,084 נקודות; מדד התל-טק הוסיף 0.9%. מחזור המסחר הסתכם ב-2.6 מיליארד שקל.

הדולר הוסיף היום 0.5%, לרמה של 4.342 שקלים. באפיק הסולידי עלו שעריהן של איגרות החוב השקליות מסוג שחר לטווח הבינוני בכ-0.5%, אך איבדו מערכן כ-2.5% בשבוע.

בגיזרה המקרו כלכלית בארץ לא חלו כל תמורות מפליגות לאחרונה, אשר יכולות היו לאותת על משבר הולך וקרב. המשק מצוי בתקופה של יציבות, הן פיסקלית (תקציבית) והן מוניטרית. לפיכך, האירועים בשווקים הפיננסים בארה"ב, במזרח ובאירופה הם אלה שיקבעו את המשך המגמה בשוק ויכתיבו את הטון באשר לעתיד בבורסה בתל אביב.

ייתכן כי התנודתיות בשוק תימשך גם בימים הקרובים, ומספיק טריגר קטן שלילי שיגיע מכיוונה של ארה"ב בכדי להפוך את המגמה ולהחזיר את הבורסה למסלול של ירידות.

היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, פרופסור ליאו ליידרמן, ציין היום בראיון מיוחד ל-TheMarker כי "אם תהיה החמרה נוספת בשוקי המניות בוול סטריט, יו"ר הפדרל ריזרב - בן ברננקי - לא יישאר אדיש ויוריד את הריבית בארה"ב במהירות".

לאחר מספר ימים של ירידות שערים במדדים המובילים בארה"ב, נפתח היום המסחר בתנודתיות, תוך כדי עליות וירידות של השערים במדדים המובילים.

תיקנו חלק מירידות האתמול

רוח גבית חיובית למשקיעים הגיעה היום מן המזרח, שם הסתיים המסחר בעליות שערים ברוב הבורסות. בורסת שנחאי עלתה בכ-2.2%, טוקיו סיימה ביציבות ובורסת הונג קונג הוסיפה 0.8%. באירופה נרשמות עליות שערים ברוב הבורסות בשעה זו.

לאחר שאיבד אתמול מעל 6%, רשם מדד הנדל"ן היום תיקון מסוים והוסיף 1.6%. אפריקה עלתה בכ-1.8% וגזית גלוב הוסיפה 1.4%.

בקרב חברות האחזקות, החברה לישראל הוסיפה 2.7%, וקבוצת דלק עלתה בכ-1.1%. היום התקיימה ההנפקה של חברת דלק הישראלית, כאשר היקף ההנפקה צומצם וכן הופחת שווי החברה.

מדד הבנקים עלה בכ-1.3% בהשראת מניות הבנקים הגדולים: הפועלים אשר הוסיף 1.7% ולאומי אשר עלה בכ-0.8%.

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה, פירסם היום המלצות עדכניות לבנקים. בן זאב הוריד את ההמלצה לבנק הפועלים מ"קנייה" ל"תשואת שוק" וכן הוריד את מחיר היעד למניית הפועלים מ-26.5 שקל ל-23 שקל.

בן זאב הוריד גם לבנק לאומי את ההמלצה מ"קנייה" ל"תשואת שוק", וכן הוריד את מחיר היעד למניית לאומי מ-20 שקל ל-18.3 שקל.

אלביט מערכות עלתה בכ-3.7%. היום פורסם בעיתונות הבינלאומית בתחום התעשייה הבטחונית, כי החברה זכתה עם שותפים בחוזה להספקת מערכות לוחמה למטוסי קרב בהודו. אורמת תעשיות הוסיפה 1.2%. לקראת פרסום הדוחות הכספיים של החברה, העלה היום יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה, העלה את מחיר היעד למניית החברה מ-39 דולר ל-46 דולר.

שופרסל טיפסה היום בכ-7% הרשת פירסמה את תוצאותיה לרבעון השני של השנה, ודיווחה היום על זינוק של כ-56% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, לכ-58 מיליון שקל.

הרווח הנקי של הרשת עלה על אף שההכנסות עלו בשיעור מתון בלבד, של כ-1.3%. שופרסל ביצעה תוכנית התייעלות, אשר באה לידי ביטוי בירידה בהוצאות ההנהלה והשיווק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully