וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים מעריך כי כי"ל לא מתכוונת לגייס הון בתנאי השוק הנוכחיים

גולן פרידנפלד

11.9.2001 / 10:32

מעניקים למניה המלצת "החזק" ומציבים מחיר יעד של 4.6 שקלים, הגבוה ממחיר השוק ב-10%; ברבעונים הקרובים צפויות תוצאותיה של החברה להיות טובות פחות מהתקופה המקבילה

בבנק הפועלים מעניקים המלצת "החזק" למניית כי"ל ומציבים לה מחיר יעד של 4.6 שקלים, הגבוה ממחיר השוק בכ-10%. האנליסטית רקפת לויסון סבורה כי ההאטה הגלובלית היא המשתנה העיקרי המשפיע על כי"ל וכל עוד זאת תימשך, תתקשה כי"ל להראות שיפור בתוצאותיה הכספיות.

לויסון מחזקת את ההנחה הזו בכך שחברות בעלות אופי פעילות דומה לזה של כי"ל בתחום הדשנים, מעכבי הבעירה והכימיקלים המיוחדים מפרסמות תחזיות פסימיות למחצית השנייה של השנה ואינן צופות שינוי לטובה בעתיד הקרוב.

האנליסטית צופה בעייתיות מסוימת בענף מעכבי הבעירה, המהווה כ-40% ממכירות הברום של החברה, לאור הרחבת כושר הייצור והתפוקה של חברת Albermarle עם הפעלת המפעל החדש בירדן בסוף שנת 2002 אשר עלול להביא את השוק לעודף היצע, כאשר גם במצב הקיים לא מצליחות החברות להעביר בשוק העלאות מחירים.

לויסון מציינת כי במהלך הרבעון הראשון לשנת 2001 סבלה פעילות הדשנים של כי"ל מחורף קשה ששרר באירופה במקביל למחלות הפרה המשוגעת ומחלת הפה והטלפיים. במהלך הרבעון ה-2, תקופת האביב, שרר מזג אוויר קשה בצפון אמריקה, אשר הוביל את רמת הביקושים לדשנים באזור זה לרמות שפל שלא נראו מזה עשור. הדבר הוביל לצמצום בזריעה ולהצטברות מלאים של מוצרי דישון בקרב החקלאים. על רקע זה צופה משרד החקלאות האמריקאי לרמת יבולים נמוכה יחסית ב-2001. גם באזורים אחרים בעולם צפויה ירידה בהיקף התנובה החקלאית, כולל בסין אשר נאלצה לאחרונה לייבא תירס.

בטווח הקצר צפויה מגמה זו להוביל לירידה בצריכת מוצרי דישון, אולם בטווח הבינוני-ארוך תיתכן עלייה במחירי הסחורות החקלאיות (בעיקר של חיטה ותירס). עלייה זו צפויה לשפר את מצבם הכלכלי של החקלאים ותאפשר להם להוציא יותר על חומרי דישון, וזו אחת הסיבות לשיפור בתחזיות ל-2002.

להערכתה של לויסון במגזר הכימיקלים המיוחדים המצב לא טוב יותר. בפעילות זו הכוונה היא למוצרים כגון חומצה זרחתית לבנה, מלחי פוספט, תוספי מזון, מוצרי מגנזיה (להבדיל ממפעל המגנזיום), ביוצידים לטיפול במים וכימיקלים אחרים. פעילות זו מושפעת באופן הדוק מרמת החיים ומעליית התוצר באירופה, יפאן וארה"ב, ובאופן מסורתי גדלה בקצב של פי 1.5-2 משיעור גידול התוצר. אולם, בימים אלה מדובר בקצב גידול שנתי דומה לשיעור גידול התוצר, כך שעם ההאטה בארה"ב פירסמו חברות רבות הפעילות בתחום אזהרות רווח לקראת פרסום התוצאות לרבעון ה-2 לשנת 2001 (דו פונט הזהירה גם לקראת תוצאות הרבעון ה-3), וחלקן הודיעו על סגירת מפעלים ופיטורי עובדים.

לויסון מציינת כי חלו לאחרונה מספר התפתחויות חיוביות בסביבתה העיסקית של כי"ל, כגון הוזלת מחירי ההובלה הימית, היחלשות השקל כנגד הדולר (התורמת לשחיקת ההוצאות השקליות של החברה), התחזקות היורו מול הדולר, ירידת מחירי הגופרית (חומר גלם) וירידה קלה במחירי הנפט. אך למרות זאת היא מעריכה כי התפתחויות אלה אינן מספיקות כדי לקזז את המשך השחיקה הצפויה בשווקי פעילותה של החברה, כאשר כל החברות הפעילות בשוק אינן צופות שיפור בשנת 2001, כך שהדו"חות הכספיים לשני הרבעונים הבאים צפויים להמשיך את המגמה שנראתה בקודמיהן ולהראות על הרעה לעומת תקופות מקבילות אשתקד.

בסיום מתייחסת לויסון לידיעות בעיתונות כאילו החברה עומדת לגייס כ-100 מיליון דולר בהנפקה בארה"ב. להערכתה, אין בכוונתה של כי"ל לבצע גיוס בתנאי השוק הנוכחיים אלא בתנאים הולמים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully