וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש המחוזי הוציא צו מניעה נגד "שירים ושערים" של קול ישראל

רוני קורן-דינר

9.9.2001 / 16:50

הצו הוצא בעקבות תביעתה של התחנה האזורית "רדיו ללא הפסקה" שרכשה את הזכויות הבלעדיות מההתאחדות לכדורגל על השידור מהמגרשים

לפני שעה קלה הוציא ביהמ"ש המחוזי צו מניעה נגד רשות השידור ורשת ב' של קול ישראל, האוסר עליהן להמשיך ולשדר דיווחים ממגרשי הכדורגל במסגרת התוכנית הוותיקה "שירים ושערים". זאת, בעקבות תביעתה של תחנת הרדיו האזורי "רדיו ללא הפסקה" (103 FM). הצו ייכנס לתוקף החל מסוף השבוע הקרוב, ויחול עד סיום ההליך המשפטי בין הצדדים.

רדיו ללא הפסקה וההתאחדות לכדורגל הגישו לפני שבועיים תביעה משותפת נגד רשות השידור, בטענה שהפרה זכויות שידור שנקנו לשימוש בלעדי על ידי תחנת הרדיו האזורי רדיו ללא הפסקה. לטענת התובעים, באמצעות עוה"ד דורי קלגסבלד ומשה אביבי, רשות השידור משדרת מאצטדיוני הכדורגל ללא רשות ובאמצעים פיראטיים, ובכך גוזלת מאזינים ובהכרח גם חסויות ומפרסמים מידי רדיו ללא הפסקה.

רשות השידור משדרת דיווחים ופרשנויות ממגרשי הכדורגל בתוכנית הוותיקה "שירים ושערים" ברשת ב' של קול ישראל. לפני מספר שבועות הודיעה הרשות כי היא מורידה את התוכנית, אך לאחר זמן מה חזרה בה ושידרה את התוכנית כרגיל. בינתיים, רדיו ללא הפסקה יזמה תוכנית חדשה לדיווחים ופרשנויות מהמגרשים בשם "שערים ללא הפסקה". התוכנית משודרת בסינדיקציה בחמש תחנות רדיו אזורי בכל רחבי הארץ.

רשות השידור ותחנת הרדיו האזורי נוהגות להתמודד במכרז שמקיימת ההתאחדות על זכויות השידור הבלעדיות מהמגרשים. במספר הזדמנויות בהן זכתה תחנת הרדיו האזורי בזכויות היא מכרה אותן לרשות השידור בהסדר משני. הפעם סירבה רדיו ללא הפסקה למכור את הזכויות לקול ישראל, בטענה שהמהלך יפגע באחוזי ההאזנה לתוכניתה החדשה.

בתגובה טענה רשות השידור כי אין זכויות שידור על משדרי רדיו, למרות שנהגה לרכוש את הזכויות באופן מסודר במשך כל השנים. עוד טענה הרשות כי בשידור על ידה יש אינטרס ציבורי מובהק, כיוון שהוא מועבר לכל הארץ ולא רק לחמש תחנות אזוריות-מסחריות.

הרשות אף העלתה טענה לפיה הסכם הסינדיקציה בין תחנות הרדיו האזורי מעלה חשש להסדר כובל, ודרשה את גילוי מסמך הסינדיקציה על מנת לראות אם תחנות הרדיו האזורי קיבלו את אישור הרשות השנייה והממונה על ההגבלים העסקיים.

מרשות השידור נמסר כי ההחלטה שנתקבלה בבית ההמשפט תכובד, וכי "רשות השידור תפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה להעברת המידע לציבור בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully