וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P הוריד את תחזית דירוג האשראי של יפאן ל"שלילית"

דפנה מאור

11.9.2001 / 10:55

הסיבה להורדה: העיכוב בביצוע הרפורמות הכלכליות; ארה"ב רמה כי מצב מערכת הבנקאות ביפאן חמור

סוכנות דירוג האשראי S&P הורידה את תחזית דירוג האשראי ארוך הטווח של יפאן ל"שלילית", ומתחה ביקורת על העיכוב ביישום הרפורמות הכלכליות בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

דירוג האשראי הנוכחי של יפאן הוא AA+. תחזיות קודמות של S&P לטווח הארוך היו "יציבות", אולם לאחר סימנים להמשך ההידרדרות במצבה הכלכלי של יפאן, ולמשבר קשה בענף הפיננסים, צופה עתה הסוכנות הורדה של האשראי.

רה"מ יפאן, ג'וניצ'ירו קואיזומי, הבטיח לבצע רפורמות מרחיקות לכת בכלכלה היפאנית, המדשדשת כבר 10 שנים. קואיזומי הבטיח להגביל את היקף האשראי ביפאן, לקצץ את התקציב ולאלץ בנקים למחוק הלוואות אבודות. אולם מאז כניסתו לתפקיד באפריל איבד מדד הניקיי 25%, וסימני המיתון ממשיכים להצטבר.

בסוף השבוע שעבר דווח כי ברבעון השני ירד התמ"ג ביפאן בשיעור שנתי של 3.2%. שיעור האבטלה ביפאן גאה בחודש אוגוסט ל-5%, הגבוה מזה 40 שנה. בתגובה לכך פירסמה ממשלת יפאן תוכניות לסיבסוד העסקת עובדים ופיתוח פרויקטים של עבודות ציבוריות.

אולם הקשיים של יפאן לא ייפתרו על ידי תוכניות מסוג זה. יו"ר ועדת היועצים הכלכליים של הבית הלבן, גלן הבארד, אמר אתמול כי מצבם של הבנקים ביפאן גרוע יותר מכפי שנראה קודם. הבארד אמר כי ממשלת יפאן הפחיתה בחשיבות בעיות החובות האבודים ביפאן, וכי מצב הבנקים הוא חמור למדי.

ב-10 השנים האחרונות מחקו הבנקים ביפאן 56 מיליארד דולר לשנה כנגד חובות אבודים, לפי נתונים של הבנק המרכזי של יפאן. לפי נתוני הממשלה ישנם חובות מסופקים בסך של 1.2 טריליון דולר, בעוד שגולדמן סאקס מעריך כי היקפם קרוב יותר ל-2 טריליון דולר. דו"ח קרן המטבע הבינ"ל שפורסם החודש העריך כי יפאן תתקשה לצאת מהמיתון בן העשור אם לא תטפל מהשורש בבעיות המערכת הפיננסית של יפאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully