וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: תיקון חיובי במניות הטכנולוגיה הוביל את טוקיו לעלייה של אחוז; ירידות בקוריאה והונג קונג

דפנה מאור

11.9.2001 / 9:39

מיצובישי אלקטריק מתכננת לקצץ 3,000 משרות, לפי דיווח של "ניקיי אינגליש ניוז"; סופטבנק ויאהו יפאן עלו בכ-5%

מניות הטכנולוגיה בטוקיו רשמו עליות קלות והובילו את מדד הניקיי לעלייה של 0.95%. במניות בנק אסאהי, שנפלו יותר מ-40% בשני ימי המסחר הקודמים, נרשמה התאוששות של 11%. מניות הטכנולוגיה בקוריאה וטייוואן המשיכו לרדת. מדד קוספי בקוריאה ירד ב-1.9%; הונג קונג יורדת ב-0.4%.

מניות הטכנולוגיה סייעו לדחוף את טוקיו לעליית התאוששות היום, לאחר שהניקיי נפל אתמול לשפל של 17 שנים. מניות האינטרנט הבולטות ביפאן רשמו עליות נאות: סופטבנק קפצה ב-6%; יאהו יפאן עלתה ב-4.5%.

במניות יצרניות המחשבים והשבבים נרשמה מגמה חיובית. קיוסרה עלתה ב-4.9%; שארפ וסוני עלו ב-0.6%; מניית NEC עלתה ב-1.2%.

מיצובישי אלקטריק, יצרנית הטלפונים הסלולריים והשבבים, עלתה ב-1.8% לאחר ש"ניקיי אינגליש ניוז" דיווח כי החברה מתכננת לקצץ 3,000 משרות בעקבות ירידה צפויה של 80% ברווח התפעולי השנה. הרווח צפוי להיות 330.8 מיליון דולר לשנה המסתיימת ב-31 במארס 2002. הקיצוצים המשוערים מהווים 2.6% מכוח העבודה של החברה, והם צנועים למדי בהשוואה לקיצוצים של טושיבה, NEC והיטאצ'י.

מניות הבנקים בטוקיו רשמו מגמה מעורבת. אסאהי בנק, לאחר נפילות קשות בימים האחרונים, התאושש ב-11.5%. מיזוהו הולדינגס, הבנק הגדול ביפאן, ירד ב-1.5%.

בקוריאה נרשמה ירידה חדה של 15% במניית יצרנית השבבים הייניקס. מניות הבנקים ירדו מחשש כי יידרשו להפרשות גדולות בשל חובותיה של דייהו.

בהונג קונג נמשכו הירידות לנוכח חששות כי קרנות ממשלתיות ייאלצו למכור מניות שרכשו, כאשר הממשלה הזרימה יותר מ-15 מיליארד דולר לרכישת מניות בשבועיים האחרונים של אוגוסט 1998, על רקע משבר המטבע באסיה.

מניות הסלולר בהונג קונג עלו: צ'יינה מובייל הוסיפה 1.4%; צ'יינה יוניקום עלתה ב-1.1%. לעומתן ירדו מניות הבנקים וחברות האחזקות הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully