וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הבנקים הבינוניים מאיימים: נטרפד היוזמה למיזוג בין דיסקונט לאגוד

הארץ

11.9.2001 / 9:15

מאת חיים ביאור

ועדי הבנקים הבינוניים התכנסו אתמול בתל אביב והחליטו לסכל כל יוזמה למיזוג בין בנק דיסקונט לבין אחד מהבנקים הבינוניים: אגוד או הבינלאומי הראשון .

יו"ר ועד עובדי הבינלאומי, חנוך לבנה, שהוא דובר פורום הוועדים של הבינלאומי, המזרחי, אגוד, מרכנתיל דיסקונט ואוצר החייל, אמר כי הוחלט לדרוש מחטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות להכריז על סכסוך עבודה שיקיף את 8,000 עובדי הבנקים הבינוניים, המתנגדים לכל מיזוג בין שניים או יותר בנקים בינוניים.

"היוזמה למזג את אחד הבנקים הבינוניים עם בנק דיסקונט נועדה להצילו לאחר שמעמדו נשחק, אך מהלך זה יגרור לתהום את שאר הבנקים", טען לבנה. הוא תקף את החשב הכללי באוצר, ניר גלעד, המכהן כיו"ר נכסים מ.י, באומרו כי "גלעד, שעדיין לא הצליח להביא להפרטת בנק לאומי ובנק דיסקונט, בחר להיכנס לתחום לא לו ומנסה לגרור את המערכת הבנקאית כולה לתוהו ובוהו".

מזכיר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות, ציון שמע, אמר שהוא "שוקל בחיוב" הכרזה על סכסוך עבודה בבנקים הבינוניים, כך שבתום 15 ימי "צינון", עובדי בנקים אלה יהיו רשאים עפ"י החוק לנקוט בצעדי מחאה. "אין הצדקה למזג בין הבנקים הבינוניים מכיוון שמהלך זה יקטין את התחרות ועלול לגרום לפיטורי עובדים רבים", טען שמע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully