וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מסחר עצבני סביב רמות הפתיחה

אלי שיצר

30.7.2007 / 17:15

מניית נס מאבדת כ-4.5% בעקבות ירידה נוספת ברווחיות. מניית אמדוקס עולה ב-2.5% לאחר שצנחה ב-10% בשבוע האחרון

בכל השווקים בעולם ציפו היום לפתיחת המסחר בוול סטריט. בינתיים, מביאה עמה הבורסה האמריקאית בשורה של חוסר בשורה - המדדים המובילים נותרים כמעט בלא שינוי, במסחר עצבני שמתאפיין בעליות וירידות קלות לסירוגין.

בלב עונת הדו"חות לרבעון השני, הפכו בשבוע שעבר התוצאות הכספיות של החברות לעניין שולי יחסית. משבר הסאבפריים - משכנתאות בסיכון גבוה ללווים בעייתיים - חזר לתפוס כותרות, כשהוא מאיים ליצור מחנק אשראי רחב הרבה יותר. בנוסף לו, החולשה בשוק הדיור ומחירי הנפט הגבוהים הפילו בתוך שמונה ימים את מדד S&P 500 ב-5.1% משיא כל הזמנים.

התיקון האגרסיבי של השבוע האחרון הקיף הפעם את כל מגזרי השוק. מדד דאו ג'ונס, המשקף את ביצועי הנציגות הבכירות של מגזרי הכלכלה האמריקאית, ירד ב-5.2% משיאו הטרי; מדד נאסד"ק, מוטה הטכנולוגיה, איבד 5.8% משיא של יותר משש שנים.

מדד המניות הקטנות, ראסל 200, נפל ב-7.5%. במקביל, נהרו המשקיעים לאיגרות החוב של ממשלת ארה"ב, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים הצטמקה ב-0.24% ל-4.79%.

בנוסף על הפחד מפני קריסה של גופים פיננסים נוספים בשל משבר הסאבפריים וההשפעה האפשרית של החולשה בשוק הנדל"ן למגורים על הצריכה הפרטית בארה"ב, החלו המשקיעים לחשוש ממחנק אשראי בשוק.

מחנק כזה יבלום את מגמת המיזוגים והרכישות ואף יעצור עסקות במיליארדי דולרים, עליהן הוכרז לאחרונה ואשר טרם הגיעו לכדי מימוש. זאת, מאחר שהבנקים הגדולים, המשמשים כחתמי העסקות, נאלצים כעת להתמודד עם בעיות מימון משל עצמם.

לדעת רון אייכל, האסטרטג הראשי לשווקים בינלאומים של בית ההשקעות אי.בי.אי, רמת הסיכון באפיק המנייתי נמצאת עדיין בעלייה.

אייכל מונה שלושה גורמים עיקריים לכך: נתונים כלכליים מעורבים בארה"ב, אשר "ימשיכו להלך אימים על השוק"; האטה בקצב צמיחת רווחי החברות ברבעון השני של 2007, בהשוואה לקצב הצמיחה ברבעון המקביל אשתקד; וכן עלייה ברמת התנודתיות של שוק המניות.

נס מגיבה לדו"חות

כמה נתוני מקרו נוספים ייחשפו היום, ולפרסומם עשויה להיות השפעה על המגמה היומית בשוק. במהלך המסחר יפורסמו נתוני ההכנסה האישית וההוצאה הצרכנית הפרטית, שצפויים לעליות של 0.6% ו-0.2%, בהתאמה.

היום ייחשפו גם מדד עלות העבודה, מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני באיזור שיקגו, מדד בטחון הצרכנים ונתוני הוצאות הצרכנים.

בשוק האנרגיה יורד היום מחיר הנפט הגולמי למשלוח בספטמבר ב-41 סנט ל-76.61 דולר לחבית לאחר שהתקרב עד כדי סנט אחד בלבד לשיאו מקיץ אשתקד. בחודשיים האחרונים זינק הנפט הגולמי ב-21% בשל שיבושים בהפקת הנפט באפריקה ועל רקע התחזיות לגידול ביקוש לדלקים בתקופת חופשת הקיץ בארה"ב.

לקראת פתיחת שבוע המסחר בניו יורק, נסחרו היום בורסות אסיה במגמה מעורבת. בסין, בדרום קוריאה, בהונג קונג ובסינגפור נרשמו עליות שערים; ביפאן נחתם המסחר ללא שינוי ואילו בטייוואן נרשמו ירידות. באירופה התאפיין המסחר בעליות קלות של עד 0.2% בבורסות פרנקפורט, לונדון, פאריס וציריך.

אצל החברות הישראליות, מניית נס טכנולוגיות יורדת ב-4.5% לאחר שהחברה דיווחה על המשך השחיקה ברווחיה ברבעון השני של 2007 בשל העלייה בהוצאות השכר ולמרות הגידול בהכנסות. נס, המספקת שירותי תכנות ומחשוב לחברות ולארגונים, סיימה את הרבעון השני עם רווח של 4.2 מיליון דולר (11 סנט למניה בדילול מלא), המשקף צמיחה של 30% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות גדלו ברבעון השני ב-8% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-125.8 מיליון דולר - ברף התחתון של התחזית המוקדמת של החברה - ונמוך מהתחזית הממוצעת בשוק להכנסות של 127.6 מיליון דולר.

מניית אמדוקס עולה ב-2.5% לאחר שצנחה ב-10% בשבוע האחרון. אמדוקס האריכה את חוזה ההתקשרות שלה עם מפעילת התקשורת האפריקאית, טלקום דרום אפריקה, בעסקה המוערכת בשוק בעשרות רבות של מיליוני דולרים.

אמדוקס דיווחה היום כי תמשיך לספק שירותי תחזוקה ותמיכה לתוכנות הבילינג (חיוב), ה-CRM (ניהול קשרי לקוחות) וניהול ההזמנות של טלקום דרום אפריקה במשך חמש השנים הקרובות. טלקום דרום אפריקה היא לקוחה של אמדוקס מאז 1999.

מניית מלנוקס מצליחה לשבור צניחה של 17% בשבוע שעבר עם עלייה של כ-3.5% בשעה זו. מלנוקס פירסמה תוצאות כספיות חזקות לרבעון השני, אך החלה לרדת עוד בטרם חשיפתן .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully