וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה משפטית נגד הנרי קיסינג'ר על מותו של גנרל צ'יליאני ב-1970

עתי"ם

11.9.2001 / 11:47

משפחתו של הגנרל שניידר טוענת כי נהרג בעת ניסיון חטיפה כושל שאירגן ומימן ה-CIA על פי הוראות של הנשיא ניקסון ויועצו לביטחון לאומי דאז קיסינג'ר

בני משפחתו של המפקד לשעבר של צבא צ'ילה הגישו ביום שני, בבית משפט פדרלי בוושינגטון, תביעה נגד שר החוץ לשעבר הנרי קיסינג'ר, בה הוא מואשם בקשר לרצוח את הקצין הבכיר, שמת ב-1970.

בשידור של רשת הטלוויזיה האמריקנית CBS, נאמר כי בני משפחתו של הגנרל רנה שניידר טוענים כי הוא נהרג בעת ניסיון חטיפה כושל שאירגן ומימן ה-CIA - סוכנות הביון של ארה"ב - שפעל אז על פי הוראות של הנשיא ריצ'רד ניקסון ושל הנרי קיסינג'ר.

עוד נאמר בשידור, כי הבית הלבן היה אז נחוש בדעתו לפעול על מנת למנוע מהסוציאליסטי סלוואדור איינדה לכהן כנשיא לאחר נצחונו הדחוק בבחירות ב-4 בספטמבר, 1970, אולם הגנרל שניידר, שתמך באיינדה, היווה מכשול.

קושרים ניסו לחטוף את שניידר ב-22 באוקטובר 1970 וירו לעברו כשזה אחז בנשקו. הגנרל מת כעבור יומיים בבית חולים צבאי בסנטיאגו.

קיסינג'ר, שכיהן אז כיועצו לביטחון לאומי של ריצ'רד ניקסון - טרם שהפך לשר החוץ שלו - הכחיש כל מעורבות במותו של שניידר.

בחקירה שערך הסנאט האמריקאי ב-1975, התברר כי ארה"ב אכן תמכה בהפיכה הצבאית בה הודח איינדה, ושהביאה למשטר הרודנות של הגנרל אוגוסטו פינושה. באחת הישיבות, טען קיסינג'ר כי ניתק כל קשר עם הקושרים בשבוע שקדם למותו של שניידר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully