וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזירות תקציב 2008: הקיצוצים מתחילים

צבי זרחיה

31.7.2007 / 8:30

האם עובדי מדינה ייאלצו לנסוע באוטובוסים? ועדת הכספים קיבלה חוברת בת 200 עמודים המפרטת את חוק ההסדרים. עתה הדיון

בוועדת הכספים שוררת התנגדות חריפה לחוק ההסדרים במשק, שיוגש בשבוע הבא לאישור הממשלה. הח"כ חיים אורון (מרצ) הציע שהוועדה תקבל החלטה חד-משמעית לסרב לדון בחוק. הח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה), אמרה כי לא ייתכן שהממשלה תדון ב-200 עמודים של חוק ההסדרים בישיבה אחת. לדבריה, אסור שהחלטות כה דרמויות יתקבלו בהליך חפוז, כוחני ושטחי.

בוועדת הכספים מעריכים כי חלק גדול מהצעות האוצר בחוק ההסדרים הם "עזים" - שיוצאו ממנו במהלך החקיקה - למשל, סביר שהחוק למתן הסדרי נסיעה בתחבורה הציבורית לעובדי המדינה תמורת ביטול החזרי הנסיעה לא יאושר על ידי הממשלה.

חוק ההסדרים נחקק לפני 21 שנה כשהמשק היה במצב קשה. באצטלה של מצב חירום ממשיכה הממשלה מדי שנה להגיש לכנסת חוק הסדרים הכולל מאות סעיפים, רפורמות ותיקוני חקיקה רחבים.

חלק מהצעות האוצר בחוק אינן קשורים ישירות לתקציב המדינה, ואולם, משרד האוצר מתנה את חקיקת חוק התקציב בחקיקת חוק ההסדרים מחשש שלא יצליח לחוקק בנפרד את כל הרפורמות. חוק ההסדרים גם משמש בידי האוצר מכשיר לביטול חוקים. למשל, החוק להקמת בית חולים באשדוד נחקק על ידי הח"כ סופיה לנדבר, אך מדי שנה הוא מוקפא בחוק ההסדרים.

הדיון בחוק בוועדת הכספים מתנהל באופן חפוז, שכן הח"כים צריכים לדון במאות סעיפים בתוך פחות מחודשיים. בתחילת 2007 הבטיח האוצר לצמצם את היקף חוק ההסדרים, אבל טיוטת החוק שהופצה מגלה דווקא את ההפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully