וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א: יום שני ברציפות של עליות

אלי שיצר

31.7.2007 / 17:36

מניית אפריקה ישראל זינקה ב-3.2% ומדד הנדל"ן הוסיף 2.3%. מניית דלק נדל"ן קפצה ב-4.6% על רקע חוזה ענק באירופה

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם בעליות שערים חדות בתגובה לעליות בוול סטריט. מדד המעו"ף עלה ב-1.4% ל-1,121 נקודות, מדד תל אביב 75 טיפס ב-2.5% ל-1,050 נקודות, תל אביב 100 התחזק ב-1.8% ל-1,103 נקודות, מדד הבנקים הוסיף 1.2% ומדד הנדל"ן חזר לזנק ב-2.3%. מחזור המסחר הסתכם ב-2.3 מיליארד שקל.

בורסת וול סטריט שיחררה אמש צפירת הרגעה ושלחה את המדדים המובילים לעליות של עד 1%, כאשר גם היום נפתח המסחר בוול סטריט בעליות שערים. אולם, העליות אמש והיום לא סותמות את הגולל על המשך התיקון האגרסיווי כלפי מטה.

גם בנק ישראל שיחרר אמש מסר מרגיע למשקיעים. המשנה לנגיד בנק ישראל, פרופ' צבי אקשטיין, ציין כי "עליית הבורסה בחודשים האחרונים תואמת את העלייה ברווחיות החברות. רמות המכפילים בחודשים האחרונים תואמות ממוצעים שראינו בתקופות קודמות. חוסר היציבות בשווקים מקורו בחו"ל, בעיקר בארה"ב".

חיזוק לדברים אלה התקבל גם מכיוונו של תמיר פורת, סמנכ"ל השקעות בבטוחה, שהעריך אמש כי הנפילות האחרונות בבורסה הן תיקון בלבד ולא שינוי מגמה בשוק. עוד הוסיף פורת כי "שוקי המניות בארץ ובעיקר בעולם המערבי אינם 'מנופחים'. כלומר, ישנו מתאם חזק בין העליות באותן בורסות לרווחי החברות הנסחרות בהן. זה בא לידי ביטוי ברמות מכפילי רווח סבירים לחלוטין של 15-14 לחברות הגדולות בארה"ב. אמנם המשבר הנוכחי הביא לשינוי בתמחור הסיכונים הפיננסים בכל הנוגע לתחום איגרות החוב ובתחום האשראי לבעלי דירוג נמוך. עם זאת, אין המדובר בתנאי מקרו ומיקרו המאפיינים משקים המצויים לקראת מפולת בורסאית ממושכת".

בשוק הסולידי, איגרת חוב מסוג שחר לתקופה של 8.5 שנים נסחרה בעלייה של 0.21% לרמת תשואה לפדיון של 6%. הנפילות בשוק ההון היו הפעם גם מנת חלקו גם של האפיק הסולידי ולא רק המנייתי, אולם בשוק זה נכנס גם הפרמטר המשמעותי - מגמה של העלאת ריבית במשק הישראלי.

דלק נדל"ן זינקה

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה עלתה ב-2.6% לאחר שהחברה הבת דלק, חברת הדלק הישראלית, השלימה אתמול גיוס של 980 מיליון שקל בשלב המוסדי של הנפקתה. שלב זה, שנוהל על ידי פועלים אי.בי.אי חיתום, כלל פיננסים חיתום, מנורה חיתום ואקסלנס חיתום, התקיים על רקע הנפילה בשווקים שלשום וזכה לביקושי יתר קלים. הגיוס נעשה על פי שווי של 350 מיליון דולר.

בנוסף, חברה נוספת בקבוצה, דלק נדל"ן, בניהולו של איליק רוז'נסקי, דיווחה היום על עסקת נדל"ן ענקית בהיקף של 12.3 מיליארד שקל, שתוביל החברה ביחד עם קבוצת בלנהיים של יגאל אהובי. דלק נדל"ן, באמצעות חברות הבת דלק בלרון והחברה הנכדה דלק גלובל (DGRE) וקבוצת אהובי חתמו על עסקת רכישת פורטפוליו נכסים בשווייץ. המניה זינקה בתגובה ב-4.6%.

פז נפט שבשליטת צדיק בינו עלתה ב-3.9% והשלימה עלייה של 7% ביומיים. המניה נהנית מרוח גבית בדמות המלצת קנייה של בית ההשקעות אי.בי.אי. האנליסטית נועה ויסברג מציינת כי מיקומן האסטרטגי של תחנות הדלק ורכישת בית הזיקוק באשדוד לפני כשנה ימשיכו לשמר את מעמדה המוביל בשוק.

אפריקה ישראל שהתממשה חזק בעקבות התיקון, המשיכה לעלות גם היום ב-3.2% והשלימה עלייה של כ-6% ביומיים.

במגזר הכימיה בולטת לטובה מניית כיל שהודיעה היום על הקמת מיזם בהודו בשיתוף עם תאגיד מקומי לאספקת דשנים מסיסים במרכז ומערב המדינה. המניה עלתה היום ב-2.4% לאחר שכבר הוסיפה כ-40% מתחילת השנה.

בין מניות הבנקים, הפועלים עלתה ב-2% ולאומי התחזקה ב-0.9%.

ענקית התרופות טבע עלתה ב-2.4% לקראת פרסום תוצאותיה הכספיות מחר.

מניית שופרסל הוסיפה 1.2% והשלימה זינוק של 9% ביומיים, לאחר שאתמול פירסמה תוצאות כספיות שהעידו על עלייה ברווחיות.

מנייתה של חברה דואלית נוספת, אלווריון, המספקת פתרונות WiMax ופס רחב אלחוטיים, זינקה ב-2.6% לאחר שאיבדה כ-8% בירידות האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully