וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עוה"ד ממליצה לצמצם שכר טירחתם של עורכי הדין בגביית משכנתאות

הארץ

11.9.2001 / 12:02

ממליצה, בין השאר, כי שכר הטירחה לגביית משכנתאות יחושב על בסיס סכום הפיגורים בלבד ולא על בסיס סכום יתרת המשכנתא שהועמדה לפירעון. מדובר בצמצום שכר טירחת עורכי הדין בעשרות אחוזים

מאת בן-ציון ציטרין

צוות של לשכת עורכי הדין הגיש אתמול לנציגות הבנקים למשכנתאות את המלצות הלשכה להקלות בטיפול בחייבי משכנתאות שבפיגור. לשכת עוה"ד ממליצה, בין השאר, כי שכר הטירחה לגביית משכנתאות יחושב על בסיס סכום הפיגורים בלבד ולא על בסיס סכום יתרת המשכנתא שהועמדה לפירעון. מדובר בצמצום שכר טירחת עורכי הדין בעשרות אחוזים. כיום שכר טרחת עוה"ד מחושב לפי מלוא יתרת המשכנתא ולא רק מסכום הפיגורים. שר המשפטים, מאיר שטרית, התבטא בעבר, ואמר כי זהו מצב בלתי נסבל. הלשכה מעדיפה הסדר וולנטרי עם הבנקים על פני התערבות פרלמנטרית.

לשכת עוה"ד הגישה המלצותיה לפי בקשתו של שטרית. השר פנה לראש הלשכה, עו"ד שלמה כהן, וביקשו לגבש המלצות שיפתרו את מצוקותיהם של חייבי משכנתא לנוכח מצב המשק. הדיון בין עוה"ד לבנקאים לא הסתיים והוא יתחדש בקרוב. בראש נציגות הבנקים עומד מנכ"ל בנק טפחות, חיים פרויליכמן.

כן מציעה לשכת עוה"ד שהמשכנתא תועמד לפירעון רק במקרים שבהם חייבים אינם עומדים בהחזרי משכנתא באופן סדרתי. בנוסף, מציעה הלשכה כי זכויות וחובות החייב יובהרו לו היטב, כולל סכנת הפינוי המרחפת מעל ראשו, ודיון בפני ראש ההוצאה לפועל לפני מימוש הפינוי. כן ממליצה לשכת עוה"ד, שתינתן לחייב הודעה בנוגע לאפשרות פנייה לוועדה בין משרדית להקלה בהחזרים.

בנוסף לשכת עוה"ד מציעה לתת לחייבים את האפשרות לפדות בעצמם את השעבוד הקיים על הדירה. זאת לנוכח דברי חייבים, כי במימוש המשכנתא על ידי הבנקים עצמם נתקבלו סכומים הנמוכים משוויה האמיתי של הדירה.

הלשכה אף מציעה לבדוק את ריבית הפיגורים במגמה להפחיתה כדי לתמרץ חייבים לשלם את המשכנתא. כן מתבקש, לדעתם, החזר יחסי של אגרת ההוצאה לפועל במקרה של הסדר תשלומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully