וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן באחת העסקות הגדולות באירופה

מיכאל רוכוורגר

31.7.2007 / 9:49

יחד עם יגאל אהובי רכשו 88 נכסים בשווייץ תמורת 12.3 מיליארד שקל. עסקה זו מצטרפת למספר עסקות קודמות משותפות

חברת דלק נדל"ן, מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, ובניהולו של איליק רוז'נסקי, מדווחת היום על עסקת נדל"ן ענקית שתוביל החברה ביחד עם קבוצת בלנהיים של יגאל אהובי. דלק נדל"ן, באמצעות חברות הבת דלק בלרון והחברה הנכדה דלק גלובל (DGRE) ביחד עם קבוצת אהובי חתמו על עסקת רכישת פורטפוליו נכסים של חברת ילמולי הולדינגס השווייצית (Jelmoil AG Holdings).

מדובר באחת העסקות הגדולות בתחום הנדל"ן שנעשו באירופה בשנים האחרונות. ההיקף הכולל של העסקה נאמד ב-12.3 מיליארד שקל. דלק נדל"ן ואהובי יהיו שותפים בעסקה בחלקים שווים (50% כל אחד), כאשר חלק של דלק גלובל יסתכם בכ-33.3%, וחלקה של דלק בלרון בינלאומי בכ-16.67%. ייתכן שהרוכשים יבחנו צירוף של שותפים נוספים לעסקה.

תיק הנכסים הנרכש כולל 88 נכסים מניבים ברחבי שווייץ וכן שני פרויקטים המיועדים לפיתוח. בין הנכסים הנרכשים נמנים נכסי עילית כמו חנות הכלבו המובילה של ילמולי בציריך וה-Grand Passage בז'נבה וכן נכסים באזורים איכותיים כמו לוזאן, ברן, סיינט גלן וערים מרכזיות נוספות בשווייץ.

הנכסים המניבים משתרעים על פני שטחי השכרה של כ-530 אלף מ"ר. לאחר השלמת הפיתוח של שני הנכסים הנוספים צפויים סך הנכסים הנרכשים להניב דמי שכירות שנתיים נטו של כ-650 מיליון שקל.

הסכמי השכירות של הנכסים כוללים מנגנון אוטומטי של העלאת דמי השכירות בכל שנה. עפ"י הערכת החברה, שכר הדירה הממוצע ל-1 מ"ר נמוך משמעותית ממחיר השוק. חוזי השכירות הממוצעים בנכסים הנרכשים נאמדים ב-13.5 שנים, כאשר ישנם גם נכסים שהחוזים בהם לתקופה של 25 שנה.

הנכסים הנרכשים כוללים כ-20% בנייני משרדים, והיתר מבני מסחר ומרכזי קניות. פרויקטי הפיתוח הנרכשים בעסקה הם מרכז מסחרי גדול בסיינט גלן, הבנוי בשטח של כ-40 אלף מ"ר, ועתיד להיפתח באפריל 2008, ומרכז קניות בסמוך לז'נבה, הנבנה בשטח של כ-11 אלף מ"ר ועתיד להיפתח באוקטובר 2008.

לצורך העסקה, בנק ההשקעות מריל לינץ' נתן התחייבות להעמדת הלוואת "נון ריקורס" בסך של כ-85% משווי העסקה ובסכום כולל של כ-10.2 מיליארד שקל, בריבית קבועה לטווח ארוך.

"עליית מדרגה בהתפתחות"

איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן, אמר היום: "העסקה הנוכחית מוכיחה שוב את יכולתם של דלק נדל"ן ויגאל אהובי להגיע לעסקות בסדר גודל בינלאומי, תוך שמירה על יישום האסטרטגיה להשקעה בנכסים איכותיים, המושכרים לשוכרים איכותיים בשכירויות לטווח ארוך.

"אין ספק כי העסקה מהווה עליית מדרגה נוספת בהתפתחות החברה וביישום יכולותיה והאסטרטגיה שלה, ולהשקפתנו היא מבטאת הוכחה לאמון שוק הנדל"ן ושוק ההון הבינלאומי בדלק נדל"ן ובאהובי. דלק גלובל מגדילה בעסקה זו משמעותית את שווי נכסיה ובכוונתה להמשיך ולצמוח במדינות בהן היא פועלת ולהניב למשקיעים תשואות גבוהות, כדוגמת התשואות הנגזרות מעסקה זו".

דלק נדל"ן ואהובי חתמו על עסקה זו לאחר שגברו על גורמים מובילים בשוק הנדל"ן במערב אירופה, כאשר עסקה בסדר גודל כזה צפויה לחזק את מעמדם של דלק נדל"ן ושל אהובי כאחד הגורמים המובילים בתחום הנדל"ן המניב באירופה.

ילמולי נחשבת לאחת מחברות הנדל"ן והקמעונות המובילות בשווייץ. החברה נסחרת בבורסת שווייץ לפי שווי שוק של כ-10.4 מיליארד שקל. הונה העצמי של ילמולי נאמד ב-5 מיליארד שקל, הכנסות החברה בשנת 2006 הסתכמו בכ-4.3 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully