וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הונאה בסך 44 מיליון ש' בדור אלון

אתי אפללו ואבי בר-אלי

31.7.2007 / 14:06

רשות המסים חושדת כי מנכ"ל דור אלון תפעול תחנות דלק, דוד ויגדרוביץ, חיבל בספרי החברה מ-2002 ועד היום

מחלקת חקירות מכס ומע"מ ברשות המסים מנהלת מזה מספר שבועות, חקירה כנגד חברת דור אלון תפעול תחנות דלק. שלשום פשטו חוקרים על ביתו של דוד ויגדרוביץ ששימש עד לאחרונה מנכ"ל חברת דור אלון תפעול תחנות דלק, וכן על ביתו של אילן קליגר, סמנכ"ל הכספים של דור אנרגיה, וכן על משרדי חברת דור אנרגיה ביקום. בחיפוש נתפס חומר חשבונאי רב ומחשבים. החשודים ומעורבים נוספים בפרשה נלקחו לחקירה במשרדי החקירות.

על פי רשות המסים, ויגדרוביץ קיזז, עפ"י החשד, בספרי החברה, במהלך השנים 2002 ועד היום, מס תשומות בסך של כ-44 מיליון שקל, שלא כדין. על מנת להסתיר את מעשיו רשם בספרי החברה פעולות יומן רבות וכן השמיד חומר חשבונאי שהגיע לידיו.

על פי רשות המסים, בחקירתו הודה החשוד בביצוע העבירות אך לא נתן הסבר מניח את הדעת מדוע עשה זאת. רשות המסים הגישה בקשת מעצר נגד ויגדרוביץ, קליגר, וחיים אורנשטיין המשמש כמנהל חשבונות בדור אנרגיה, ובית משפט השלום בחיפה שיחרר אותם אתמול תחת מגבלות.

מבקשת המעצר עולה החשד כי קליגר ואורנשטיין ידעו לאורך שנים כי ויגדרוביץ מבצע את העבירות ולא עשו דבר ממשי על מנת למנוע ממנו להמשיך ולפגוע בצורה חמורה ביותר בקופה הציבורית. על פי רשות המסים, החשוד אילן קליגר הודה בחקירתו כי ידע על ביצוע "התאמות" ע"י ויגדרוביץ, העיר לו על כך ואף שינה את קודי הכניסה למחשב החברה, אך לא יכול היה לתת הסבר מדוע לא מנע ממנו להמשיך ולבצע את העבירות וזאת לאורך שנים. החשוד חיים אורנשטיין ידע ואף ראה את הרישומים שערך ויגדרוביץ, אולם לא עשה דבר למניעת ביצוע העבירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully