וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

iCognito זכתה בחוזה של 6 מיליון דולר עם פראנס טלקום

צורי דאר

11.9.2001 / 13:06

החברה צפויה לחתום בתוך חודשיים על חוזה בסדר גודל דומה עם ספקית תקשורת אירופית

חברת הסטארט אפ Icognito, המפתחת תוכנה לסינון תכני אינטרנט, חתמה על חוזה בשווי 6 מיליון דולר לשנתיים עם חברת התקשורת הצרפתית פרנס טלקום.

Icognito מפתחת פיתרון PureSight לסינון תכני אינטרנט בעייתיים כגון פורנוגרפיה, סמים ואלימות, וכן אתרי בילוי ומידע הגוזלים זמן עבודה רב מעובדים הנחשפים להם בארגונים.

המוצר מיועד למספר שוקי יעד - הורים הרוצים למנוע מילדיהם להיחשף לתכנים בוטים; מוסדות חינוך המעוניינים להתחבר לאינטרנט וחוששים מחשיפת התלמידים לתכנים אלה; וכן ארגונים המעוניינים להגביר את הפרודוקטיוויות של עובדיהם ולמנוע בזבוז רוחב פס הנגרם על ידי גלישה לאתרים מסוג זה.

כיום קיימים מספר פתרונות לסינון תכני אינטרנט. חלקם מבוססים על זיהוי מלות מפתח וחלקם מבוססים על "רשימה שחורה" של אתרים בעלי תכנים בעייתיים. שיטות אלו סובלות מאמינות נמוכה כיוון שמדי יום מתווספים כ-10 דפי אינטרנט פורנוגרפיים חדשים לרשת האינטרנט, ומצד שני סינון על פי מלות מפתח עלול לצנזר באופן גורף גם אתרים רבים בעלי תוכן תמים. על פי Icognito, רמת האמינות של הסינון המבוצע על די PureSight היא בשיעור של 99.2%.

מנכ"ל Icognito, גיא רובינשטיין, אמר ל-TheMarker כי בשלב מוקדם יותר של השנה בחרה פרנס טלקום בפיתרון סינון אחר. "לפני כחודשיים, בעקבות אכזבה מהמוצר, הם החליטו לבדוק את הפיתרון שלנו. הם הריצו אותו על 10,000 אתרים בעייתיים ומתוכם המוצר שלנו פיספס רק ארבעה", אמר רובינשטיין.

רובינשטיין הוסיף כי החברה צפויה לחתום על הסכם בסדר גודל דומה עם לקוח אירופי נוסף. רובינשטיין סירב לפרט במי מדובר אולם ככל הנראה מדובר בחברת התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום עמה נמצאת החברה בקשרים עסקיים. כמו כן, ציין רובינשטיין כי Icognito חתמה על הסכם בשווי כחצי מיליון דולר עם משרד החינוך השווייצי, ובמקביל נבדקת המערכת אצל עוד ארבעה לקוחות פוטנציאליים.

Icognito נוסדה ב-1998. באוקטובר 2000 גייסה החברה 1.7 מיליון דולר לפי שווי של 6 מיליון דולר אחרי הכסף. בין המשקיעים בחברה נמנים ארגוקווסט ויאיר גולדפינגר, ממייסדי ICQ. החברה נמצאת כיום במגעים לגיוס פרטי נוסף. על פי רובינשטיין, תחזית ההכנסות לשנת 2002 היא 5-10 מיליון דולר.

החברה מעסיקה כ-20 עובדים במרכז פיתוח בפתח תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully