וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר ממשיך לחזק: גיתם גדל ב-46%; גם יהושע וזרמון-גולדמן גדלו

איילה צורף

31.7.2007 / 15:13

משרד נוסף שמראה סימני התאוששות הוא יורו תל אביב; המשרד הצליח לגדול ב-49%



מבין המשרדים הבינוניים-גדולים, מציגים שלושה גידולים דו-ספרתיים ניכרים: השלושה הם גיתם, יהושע וזרמון-גולדמן. גיתם הוא הגדול שבהם ומדורג חמישי בדירוג משרדי הפרסום מזה כשנה וחצי. במחצית הראשונה של 2007 הוא מציג גידול של 46% בפעילות שלו מול המחצית המקבילה ב-2006.



המשרד סיים את המחצית החולפת עם פעילות בהיקף של כ-26 מיליון דולר. זאת, לאחר שגם את 2006 הוא סיים בגידולים מרשימים. וכמו בשנה שעברה, גם השנה עיקר הגידול נזקף לטובת הקשרים החבריים ההדוקים בין מודי כידון, שותף ומנכ"ל המשרד, לבין נוחי דנקנר, אחד מאנשי העסקים החזקים בישראל, אם לא החזק שבהם.



ברשימת הלקוחות הגדולים של גיתם במחצית הראשונה של השנה בולטות ארבע חברות - סלקום, שופרסל, חוגלה-קימברלי ונטוויז'ן - לכולן מכנה משותף אחד: הן נמצאות בבעלותו של דנקנר. כך נוצר מצב שבו חלק גדול מהפעילות במשרד נשענת על הקשרים של כידון עם דנקנר, מצב שאינו בריא לאף משרד, באף תחום.



אך לא רק "מתנות" מנוחי קיבל המשרד השנה: הוא זכה, במכרז מתוקשר, במחצית מתקציב הפרסום של מפעל הפיס (במחצית השנייה זכה אדלר-חומסקי). גם זכייה זו הוסיפה ותרמה לגידולים שלו. תקציב גדול נוסף שקיבל המשרד השנה ותרם לגדילתו הוא זה של הסתדרות המורים בישראל, בקמפיין נגד הרפורמה של משרד החינוך. אך במקרה זה מדובר בתקציב נקודתי שספק אם ישפיע על הדירוג של השנה כולה.



משרד נוסף שביצע זינוק מרשים הוא יהושע TBWA. את המחצית הראשונה של השנה הוא סיים עם גידול של 34% ביחס למחצית מקבילה אשתקד, עם פעילות חצי שנתית בהיקף 19 מיליון דולר. זרמון גולדמן, המדורג - יחד עם עוד 2 משרדי פרסום, גליקמן, נטלר-סמסונוב וגלר-נסיס - במקומות 8-10, מציג התאוששות מרשימה לאחר שנה וחצי קשות שעברו עליו. המשרד הצליח לעלות מהמקום ה-12 בסוף 2006 שני מקומות למעלה ולייצר גידול של 56% בהיקפי הפעילות החצי שנתיים שלו מול המחצית המקבילה אשתקד. את המחצית סיים המשרד עם פעילות בהיקף כ-13 מיליון דולר, בעוד את שנת 2006 כולה סיים עם פעילות בהיקף 19 מיליון דולר.



משרד נוסף שמראה סימני התאוששות הוא יורו תל אביב. המשרד הצליח לגדול ב-49% לעומת מחצית ראשונה שנה שעברה ולסיים את מחצית ראשונה של 2007 עם פעילות בהיקף כ-8 מיליון דולר. המשרד מדורג במקום ה-14 בדירוג והוא מסתמך על 2 לקוחות מרכזיים: רקיט בנקיזר, (משווקת קליה, קולון ועוד) וסנו במותגים קרמה וכיף. כשהללו מגדילים תקציבי פרסום הוא גדל עימם, ומספיק שאחד מהם יקטין התקציב על מנת שהמשרד יקטן משמעותית.



הניתוח המלא - מחר בגיליון TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully