וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט צפויה להמשיך לתקן מעלה בפתיחת המסחר; החוזים מצביעים על עלייה של 0.9% במדדים

שירלי יום-טוב

31.7.2007 / 15:18

פרטנר דיווחה על חזרה לצמיחה בהכנסות ועלייה של 31% ברווח ל-234 מיליון שקל; בלופניקס עקפה את התחזיות



אף אחד בוול סטריט או בשאר השווקים אינו יודע האם גל הירידות החדות של השבוע שעבר חלף והבורסות חוזרות למצב יציב, אבל על פי החוזים העתידיים בשעה זו, התיקון שהחל אתמול צפוי להמשיך היום.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



כשעתיים לפני פתיחת המסחר, מצביעים החוזים על עלייה בשיעור של כ-0.9% במדדים S&P500 ונאסד"ק. אמש, בסיום יום מסחר תנודתי, הוסיף נאסד"ק 0.8% ו-S&P500 עלה ב-1%.



גם השווקים בעולם נהנים היום מעליות נאות: הבורסה בהונג קונג ננעלה בעלייה חדה של 2% והשווקים באירופה עולים ב-2%-1.7% כאשר עלייה החדה ביותר נרשמת במדד ה-100FTSE הלונדוני.



שני נתוני מקרו מעניינים יגיעו היום אל זירות המסחר: נתוני ההוצאה והכנסה אישית ומדד בטחון הצרכנים. שניהם עשויים לעורר עניין בשל הדגש שניתן בשווקים בעת האחרונה לבטחונם של האמריקאים במצבם הפיננסי, ונכונותם להמשיך ולהניע את פסי הצמיחה של הכלכלה האמריקאית.



בזירה הטכנולוגית, סאן מיקרוסיסטמס, ענקית השרתים ויצרנית מחשבי היוקרה, דיווחה על חזרה לרווחיות ברבעון השני ומנייתה עלתה אמש ב-10% במסחר שלאחר הסגירה בוול סטריט. סאן הרוויחה 329 מיליון דולר במחזור של 3.8 מיליארד דולר.



עונת הדו"חות נמשכת גם אצל החברות הישראליות והיום דיווחה חברת התוכנה הקטנה, על תוצאות טובות מהתחזיות שעשויות לתמוך בהמשך העליות במניה. בלופניקס, המתמחה בפתרונות למודרניזציה של מערכות מיחשוב ותיקות, רשמה רווח (בניכוי הוצאות חד פעמיות) של 2.8 מיליון דולר, 16 סנט למניה - גבוה ב-3 סנט למניה מתחזית ממוצעת של שלושה בתי השקעות המסקרים את החברה. הרווח עלה ב-40% לעומת הרבעון המקביל וצמיחה בשיעור נאה של 27% נרשמה גם בהכנסות ל-21 מיליון דולר. החברה העלתה את התחזית השנתית שלה להכנסות של 85.5 מיליון דולר ורווח של 67 סנט למניה - גבוה ב-5 סנט למניה מהתחזית בוול סטריט.



מניית בלופניקס לא היתה חסינה בפני הירידות החדות בשווקים בשבוע שעבר, אך גרף המניה מצביע על כך שהיא הכפילה את מחירה בשנה האחרונה ל-12.7 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 195 מיליון דולר.



גם דו"חות חברת אר.אר.סאט (RRST) צפויים להתפרסם לפני תחילת המסחר. כמו בלופניקס, גם מניית חברת שירותי הלוויין לרשתות טלוויזיה ורדיו הכפילה את מחירה, אך בתקופה קצת יותר קצרה - מתחילת 2007. מחיר של 23.1 דולר למניה משקף לחברה שווי שוק של 400 מיליון דולר.



אפשר להניח שחלק מהתמיכה למניה, גם בימים סוערים אלה של ירידות בשווקים, ניתנה לה על ידי האתר הפיננסי האמריקאי TheFool, שכלל אותה בין חמש מניות צמיחה מומלצות בטור שכתב טים ביירס ב-25 בחודש.



דו"חות הגיעו גם , שדיווחה על חזרה לצמיחה בהכנסות לאחר שני רבעונים של ירידה. פרטנר דיווחה כי ברבעון השני של 2007, שהוא גם הרבעון השני מאז שקיבל המנכ"ל דוד אבנר את המושכות בניהול החברה, צמחו הכנסות החברה בכ-3.5% בהשוואה להכנסות ברבעון הקודם לכ-1.467 מיליארד שקל. בהשוואה לרבעון המקביל, מדובר בצמיחה של 6.9%, זהה לזו שנרשמה ברבעון הראשון של 2007.



הרווח הנקי של פרטנר הסתכם בכ-234 מיליון שקל ברבעון השני של 2007 בהשוואה לרווח נקי הנמוך מ-200 מיליון שקל ברבעון הקודם - צמיחה של 16.5%, ורווח נקי של 174 מיליון שקל ברבעון המקביל - גידול של 31%.



חברת קיבלה הזמנה בהיקף של 4 מיליון דולר להגנה על שני מתקני דחיסת גז של חברת אנרגיה אירופית גדולה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully