וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג שנוי במחלוקת: הוספת האינטרנט לדירוג מקפיצה את אדלר, אריאלי וראובני-פרידן

איילה צורף

31.7.2007 / 15:24

חיבור בין דירוג האינטרנט לזה של שאר המדיות, מציג תמונה מעט שונה אך לא שונה באופן משמעותי



נראה שגם הדירוג הזה לא יעבור בשקט בקרב ראשי תעשיית הפרסום: לפני כשבועיים פירסמה יפעת בקרת פרסום לראשונה את דירוג פעילות הפרסום באינטרנט.



חלק מראשי תעשיית הפרסום זעמו וטענו כי הדירוג מעוות, אינו כולל מרכיבים רבים, וכי נכון להיום, יפעת בקרת פרסום אינה מסוגלת לייצר דירוג אמיתי על בסיס נתונים חלקיים.



בדירוג הנוכחי החצי שנתי הכללי, החליטה יפעת בקרת פרסום שלא לשלב את הפעילות באינטרנט כחלק בלתי נפרד מהיקפי הפעילות של המשרדים.



מערכת TheMarker חיברה בין נתוני יפעת בקרת פרסום לפעילות באינטרנט במחצית ראשונה 2007, לפעילות הכללית של משרדי הפרסום. חיבור בין דירוג האינטרנט לזה של שאר המדיות, מציג תמונה מעט שונה אך לא שונה באופן משמעותי.



גם כעת, המרוויח הגדול נותר אדלר-חומסקי. הוספת פעילות האינטרנט אל יתר הפעילות שלו, מייצרת מקום שני מובהק, גדול יותר מבאומן-בר-ריבנאי. כעת עומד הפער בין אדלר-חומסקי ובין מקאן אריקסון, המדורג ראשון, על 7 מיליון דולר.



מרוויח גדול נוסף מאיחוד הדירוגים הוא פובליסיס אריאלי. משרד הפרסום האינטראקטיווי המחובר לקבוצה הוא אידיאולוג'יק, והחיבור בין הפעילות במדיות השונות מקפיץ את אריאלי מהמקום ה-12 בדירוג הכללי (ללא האינטרנט) למקום ה-8 בדירוג המשולב.



גם גלר-נסיס מרוויח מהחיבור, כאשר פעילות האינטרנט של ארק אינטראקטיב מקפיצה אותו מהמקום ה-11 בדירוג למקום ה-9. גידול בפעילות באינטרנט ועליה בדירוג המשולב ניתן לראות גם אצל ראובני-פרידן, שהחיבור עם שני משרדי פרסום אינטראקאטיוויים אשר בבעלותו - נקסט אין ואייקון - מסייע לו ומעלה אותו למקום ה-6 בקירבה גדולה יחסית למדורג חמישי, גיתם, אשר פעילות האינטרנט שלו טרם החלה לפרוח.







הניתוח המלא - מחר בגיליון TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully