וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקת בית המשפט העליון בארה"ב בתחום הפטנטים ה"טריוויאלים" מתחילה להשפיע על התחום

מיכל רמתי

31.7.2007 / 15:40

בית משפט מחוזי הפך החלטתו וביטל תביעת פטנט נגד ריל נטוורקס בהסתמך על תקדים KSR של העליון



שלושה חודשים לאחר פסיקה תקדימית של בית המשפט העליון בארה"ב בתחום הפטנטים, נראית הפסיקה הראשונה בערכאה נמוכה יותר המסתמכת על תקדים זה. שופט פדרלי בסן פרנסיסקו, שבעבר אישר הגשת תביעת פטנט נגד חברת ריל נטוורקס, החליט בשבוע שעבר לפסול את התביעה על סמך פסיקת בית המשפט העליון בטענה כי מדובר בהמצאה "טריוויאלית" ('obvious') שלא ניתן לראות בה פטנט.



באפריל פירסם בית המשפט העליון בארה"ב בתביעה של KSR נגד טלפלקס החלטה בנוגע להפרה של פטנט הידוע גם כ"פטנט קומבינציה", כלומר פטנט שהוא שילוב של המצאות קודמות. באותו עניין דובר בפטנט שהוא שילוב של חיישן אלקטרוני עם דוושה במכונית. אף כי החיישן והדוושה שניהם היו מוצרים ידועים, השילוב יכול לייעל את פעולת המכונית. פסק הדין עסק בשאלה האם בהמצאה המשלבת בין החיישן לדוושה יש "התקדמות המצאתית", ולבסוף קיבל את הטענה כי אין בה התקדמות המצאתית.



ריל נטוורקס, המספקת טכנולוגיית השמעת מוסיקה, משחקים וכדומה, נתבעה ב-2003 על ידי פריסקיט, חברת רישוי פטנטים מסן פרנסיסקו, בגין טכנולוגיה לארגון והשמעת מוסיקה וסרטים. השופט פסק עתה כי טענת הפטנט של פריסקיט מסתמכת בסך הכל על צירוף טריוויאלי של רכיבים המצויים בשוק - ביניהם כמה ממוצרי האינטרנט של ריל נטרוורקס עצמה. זאת, בהסתמך על פסיקת KSR: "בית המשפט העליון הבהיר את עמדתו", אמר השופט בעת השימוע. "מוציאים כיום פטנטים על המצאות טריוויאליות".



התקדים של בית המשפט העליון צפוי להשפיע בעיקר על חברות טכנולוגיה, שתוכנותיהן מתבססות לרוב על שינויים קטנים ברעיונות קודמים. תחום נוסף שצפוי להיות מושפע הוא תחום המודלים העסקיים ושיטות העבודה, תחום שניתן לתהליכים מופשטים ולא בהכרח למכשירים ספיציפים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully