וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורינגו גייסה 12 מיליון דולר - מציעה וידיאו קליפ במקום צלצול סלולרי

גיא גרימלנד

31.7.2007 / 15:37

הסכום גויס מהקרן ורבורג פינקוס; מטרת הגיוס - להשמיש הטכנולוגיה על כמה שיותר טלפונים סלולרים



ורינגו, חברת סטארט אפ שמפתחת פתרון המאפשר לשלב וידיאו רינגטון במכשירי סלולר, גייס 12 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס הון שני מקרן הפרייווט אקוויטי ורבורג פינקוס. הקרן משמשת כאחת מבעלי השליטה של נס טכנולוגיות.



מדובר באחת מהקרנות הגדולות בארה"ב עם הון מנוהל של 26 מיליארד דולר. ורינגו גייסה בעבר 2.35 מיליון דולר מאנג'לים וממשקיעים פרטיים.



איך בעצם עובד הפיתוח של ורינגו? במקום לשמוע צליל בזמן ההתקשרות, ניתן לצפות בווידיאו-קליפ כדוגמת שיר, קטע מסרט או כל קטע וידיאו שהגולש הכין.



כל משתמש סלולר שיש לו מכשיר טלפון מתאים להצגת קובצי וידיאו יכול לגשת לאתר של ורינגו, להירשם, לקבל SMS, להוריד את התוכנה למכשיר הסלולר - ולהוריד וידיאו רינגטון בתשלום.



את הווידיאו רינגטון הוא יכול להפיץ לחברים באמצעות SMS. אלה שיסכימו להוריד את התוכנה של ורינגו יוכלו לצפות מעתה בסרטון וידיאו בכל פעם שחבר בקהילת ורינגו מתקשר אליהם. כמובן - להפיץ בעצמם את הווידיאו רינגטון. התשלום בעבור הורדת כל וידיאו רינגטון נע בין ארבעה לעשרה שקלים, כאשר חלק יינתנו אף בחינם - אם אין זכויות יוצרים על הוידיאו קליפ.



האתגר הגדול של ורינגו הוא לעבוד על כמה שיותר טלפונים סלולרים בכדי להגיע לכמה שיותר לקוחות. ג'ון מדבד, יזם החברה, לשעבר המייסד של יזראל סיד פרטנרס, מציין כי הטכנולוגיה של ורינגו עובדת כיום על טלפונים עם מערכות הפעלה סימביאן (עדיין לא בכל הדגמים), חלונות וג'אווה.



הטכנולוגיה תומכת בין היתר בדגמים של החברות הגדולות ביותר בתחום הסלולר: מוטורולה, נוקיה וסמסונג. "מטרת הגיוס הנוכחי היא להרחיב את הפעילות שלנו באירופה, ארה"ב ואסיה. להכניס את המוצר לשוק".



אלו וידיאו קליפים אפשר לשלב במכשירי הסלולר? גם כאן טמון אתגר לא פשוט עבור ורינגו. מדבד מספר כי החברה חתמה על הסכמי תוכן ומציעה למשתמשים אלפי קליפים. לחברה יש כיום הסכמים עם יוניברסל מיוזיק, קלאסיק מדיה ו-Craz Digital, מפיצת שירי היפ-הופ מהגדולות בארה"ב.



"אנחנו על סף הכרזה על הסכמים עם מפעילי סלולר נוספים", מציין מדבד. גם שותפות עם אתרים לשיתוף קובצי וידיאו, כמו יו טיוב ומטהקפה, עומדת על הפרק, כשהמטרה היא לאפשר לכל גולש להפוך בלחיצת כפתור כל קובץ וידיאו חופשי ברשת לווידיאו רינגטון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully