וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי שירותי בריאות פירסמה אתמול את מכרז הביטוח הסיעודי החדש שלה

רוני לינדר-גנץ

31.7.2007 / 16:04

שתי החברות שיתמודדו ראש בראש הן כלל ביטוח והפניקס; הראל מנועה מלגשת למכרז



מאת רוני לינדר-גנץ ואתי אפללו



מכבי שירותי בריאות פירסמה אתמול את מכרז הביטוח הסיעודי החדש שלה. מכבי יצאה למכרז בעקבות קביעתו הסופית של בג"צ מלפני שנה כי הקופה לא תוכל לקבל רישיון מבטח. בג"צ קיבל את עמדתו של המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, לפיה עליה להעביר את הביטוח הסיעודי שלה לידי חברת ביטוח מסחרית בעלת רישיון.



הביטוח החדש, שייכנס לתוקף בתחילת 2008, מעניק למבוטחים כיסוי משופר לעומת הביטוח הנוכחי. כך, למשל, גובה הכיסוי לאשפוז גדל מ-9,200 שקל בחודש בשנתיים הראשונות ו-5,000 בשלוש השנים שאחריהן ל-10,000 שקלים בחודש לאורך כל חמש השנים המזכות בפיצוי.



שינויים נוספים הם הגדלת תקרת הזכויות בפוליסה מ-403 אלף שקל ל-600 אלף שקל, מתן בחירה למבוטחים בין שיפוי (החזרים כנגד קבלות) לבין פיצוי (סכום כסף שאינו מותנה בקבלות) ואי קיזוז זכויות המבוטח מהזכויות שמגיעות לו בהתאם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, כך שהזכאות לטיפול סיעודי בבית תהיה בנוסף לשעות הטיפול הניתנות מהביטוח הלאומי.



בהתאם, צפויים מחירי הפרמיה החודשית, שעומדים היום על 75-0 שקל (בהתאם לגיל) לעלות משמעותית. 77% מחברי מכבי כיום הם בעלי ביטוח סיעודי של הקופה, הכולל שני רבדים: סיעודי כסף וסיעודי זהב.



עם השקת התכנית החדשה בתחילת 2008, יעברו כולם לתכנית החדשה, המחולקת גם היא ל"סיעודי כסף" ו"סיעודי זהב". הצטרפות המבוטחים הוותיקים לביטוח החדש תיעשה בלא צורך בחיתום, למעט מבוטחי "סיעודי כסף" שיבקשו לשדרג את הביטוח שלהם ל"סיעודי זהב". מצטרפים חדשים יידרשו לעבור חיתום ולעמוד בתנאי הקבלה.



עד אתמול היה ידוע על שתי חברות שיתמודדו ראש בראש על מכרז הסיעוד של מכבי - כלל ביטוח והפניקס, שלשם כך הקימה חברה חדשה בשיתוף עם שוקי מדנס, אשר מתמחה בתחום ביטוחי הבריאות.



הפניקס משמשת היום גם כמבטחת משנה של ביטוח התרופות מחוץ לסל הבריאות של קופת חולים מכבי - "מכבי מגן זהב", וכלל היא מבטחת המשנה של הכללית בתוכנית "כללית פלטינום".



חברת הביטוח הראל, שהיא חברת הביטוח הגדולה ביותר בשוק ביטוחי הבריאות, מנועה מלגשת למכרז משום שהיא בעלת השליטה בחברת הביטוח דיקלה, אשר מבטחת בביטוח סיעודי את עמיתי קופת חולים הכללית. עם זאת, הראל הגישה למפקח על הביטוח ידין ענתבי בקשה להיתר להתמודד במכרז הביטוח הסיעודי של מכבי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully