וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד אבנר עוקץ את סלקום: "מי שמחלק דיווידנד ב-95% מהרווח, לא מחזיק את הכסף לצמיחה עתידית"

ערן גבאי

31.7.2007 / 16:17

מנכ"ל פרטנר: נשתמש ברישיון ה-ISP, ואם יתאפשר נתחבר לתשתית של בזק ולספק שירותי VOD ו-IPTV



מנכ"ל , דוד אבנר, מרגיש מאוד שבע רצון מהתוצאות שהציגה היום חברת פרטנר. הוא במצב רוח מרומם עד כדי כך שהוא יכול להרשות לעצמו לעקוץ את המתחרה הגדולה סלקום. "מי שמחלק דיווידנד ב-95% מהרווח, לא מחזיק את הכסף אצלו לדברים אחרים ולצמיחה עתידית, וזה לא לגמרי המצב אצלנו", אומר אבנר.



נזכיר כי סלקום חילקה ברבעון הראשון של 2007 למשקיעיה דיווידנד בסך 197.9 מיליון שקל, כ-95% מהרווח. זאת למרות שמדיניות החברה היא לחלוקה של לפחות 75% מהרווח הנקי. פרטנר הודיעה היום כי תחלק דיווידנד בשיעור של 80% מהרווח, מה שיבטיח למשקיעיה תשואת דיווידנד של יותר מ-5%.



אבנר אומר כי "פרטנר מצליחה לגייס מנויים איכותיים, כש-80% מהמנויים החדשים שלנו הם לקוחות עסקיים". אבנר שם דגש על כך שגיוס המנויים של פרטנר מגיע על רקע של ירידה בהיקף נטישת המנויים. הוא מייחס זאת לעבודת השירות בחברה ולשקיפות שהוא מכתיב בעבודה מול הלקוחות. "כשיצאנו עם התוכנית 'בול בשבילך', שמסייעת ללקוח לעבור לחבילות שירות שתואמות את צרכי השימוש האישיים שלו, אמרו שלא נחזיק מעמד ושנפגע בהכנסה הממוצעת למנוי. אבל זה טיפול בנטישה וייצור מהפך צרכני של הגינות, חיסכון ופשטות", אומר אבנר.



אבנר ציין כי הוא רואה כהישג את העובדה שפרטנר מצליחה לשמור על רמה של 500 מיליון שקל בשנה ב-CAPEX (הוצאות על תשתית), וכי סבסוד המכשירים בחברה לא גדל וממשיך בתוואי של כ-230 מיליון שקל בשנה, למרות המעבר המהיר של מנויים לדור 3. ברבעון השני של 2007 הסתכם סבסוד המכשירים בכ-56 מיליון שקל.



אבנר הצהיר כי "פרטנר תעשה שימוש בעתיד ברישיון ה-ISP - אספקת אינטרנט - שלה לפעילויות חוץ סלולריות. כבר היום יש לנו עשרות לקוחות שמקבלים מאיתנו שירותי תמסורת, מפ"א (מפעיל פנים ארצי) וסלולר. יש לנו רשת יעילה ללא עודפים".



כשהוא נשאל על מידת החשיבות שהוא מייחס לכניסת פרטנר לתחומי תקשורת נוספים מעבר לסלולר, אומר אבנר: "החשיבות שבכך היא לא בהיקפי המחזור, אלא בערך המוסף שאנחנו נותנים ללקוחות העסקיים שלנו. אני מברך על הגישה של משרד התקשורת בעניין האנבאנדלינג (יכולת לעשות שימוש בתשתיות של מפעיל אחר) בגישה ללקוח. אם הדבר יתאפשר נרצה להתחבר לתשתית של בזק ולספק שירותי VOD ו-IPTV. אבל בזק טוענת בינתיים שהיא לא יכולה להעביר מתחרים על הרשת שלה, כי בבזק לא משקיעים בתשתיות מכיוון שאין שם תחרות, בשונה ממה שקורה בסלולר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully