וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: בנק הפועלים לא חשוף לשוק הסאבפריים האמריקאי; תיק ההשקעות לא ייפגע ולא תהיה השפעה על הרווח

טל לוי

31.7.2007 / 16:55

אי.בי.אי: בנק הפועלים מושקע אך ורק באגרות חוב איכותיות ולכן לא יצור רווח אבל גם לא יפסיד



"תיק ההשקעות של בארה"ב מורכב מאג"ח מגובות במשכנתאות לשוק הפריים בהיקף של כ-3 מיליארד דולר. מבדיקה שערכנו, בנק הפועלים לא חשוף לשוק הסאבפריים האמריקאי, תיק ההשקעות שלו לא ייפגע ולא תהיה השפעה מהותית על תחזית הרווח וההפסד". כך כותב אנליסט הבנקים של בית ההשקעות אי.בי.אי, ליאור רבינוביץ'.



צניחות השערים בסוף השבוע בעקבות המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים האמריקאי (משכנתאות ללווים בעלי כושר החזר נמוך) העלה את הצורך בהערכה מחודשת של הסיכונים ומעלה את השאלה מי חשוף להשקעה בשוק ומי עשוי להפסיד כסף. הפסד הכסף עשוי להגרם למי שהשקיע באגרות חוב המבוססות על החזרי המשכנתא של הלווים הבעייתיים שיתקשו לפרוע את חובם.



מהסקירה שכתבו באי.בי.אי עולה כי כל איגרות החוב שנמצאות בתיק ההשקעות של בנק הפועלים מבוססות על שוק משכנתאות הפריים (ולא הסאבפריים) והן בעלות דירוג גבוה של AAA ו-AA. היקף ההשקעה של הבנק באגרות החוב מוערך ב-3 מיליארד דולר וחדלות הפירעון ההיסטורית שלהן עומדת על כ-0.5% לשנה. "קשה להאמין כי בנק הפועלים יוכל להראות רווח משמעותי מתיק זה אולם גם לא יראה הפסדים", מעריכים באי.בי.אי.



יתרה מכך, באי.בי.אי כותבים כי במחירי אגרות החוב בהן מחזיק הבנק לא נרשמה ירידה משמעותית מאז תחילת המשבר שכן מדובר באגרות חוב בעלי משך חיים ממוצע של חצי שנה בלבד, בעוד שהירידות המשמעות נרשמו דווקא באגרות חוב בעלי משך חיים ארוך.



"בבנק הפועלים מודעים לרגישות העניין", כותב רבינוביץ'. "תיק האג"ח למשכנתאות מרכיב כחצי מתיק האג"ח והן זמינות למכירה". הגנה נוספת שרכש הבנק היא Irs Swap - מכשיר שעובד הפוך מאג"ח כך שמחיר האגרות עולה עם הריבית".



רבינוביץ' מזכיר כי לבנקים יש אינטרס להשקיע באגרות חוב איכותיות למרות שהן נושאות תשואה נמוכה יותר: "על פי תקנות באזל 2 החדשות, בנקים שמשקיעים באג"ח מגובות משכנתאות בדירוג נמוך (כלומר סאבפריים) מחוייבים להעמיד בטוחה מתוך ההון העצמי כנגד מלוא הסכום. לעומת זאת, בנק שמשקיע באגרות איכותיות מחוייב לרתק מולן רק 5%-20% מהונו העצמי כך שיתרת ההון תשמש לפעילות האשראי של הבנק".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully