וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו טיוב מתכוונת להשיק מערכת סינון לתכנים המוגנים בזכויות יוצרים כבר בסתיו

סוכנויות הידיעות

31.7.2007 / 17:15

כך לדברי פרקליט גוגל בשימוע בתביעה שהגישה נגדה ענקית המדיה ויאקום בגין הפרת זכויות יוצרים



, הנמצאת במאבק משפטי מול מספר חברות מדיה הטוענות כי יו טיוב פוגעת בזכויות היוצרים שלהן, ודורשות פיצוי, מתכוונת להשיק מערכת סינון תכנים בספטמבר על מנת למנוע הפרת זכויות יוצרים זאת. כך לדברי אחד מפרקליטי החברה לשופט מחוזי בניו יורק, במסגרת התביעה של ענקית המדיה ויאקום.



הפרקליט, פיליפ בק, אמר לשופט לואיס סטנטון כי יו טיוב עובדת במרץ ומשתפת פעולה עם חברות תוכן ליצירת טכנולוגיית זיהוי וידיאו מתוחכמת. לדברי בק, החברה מעוניינת להשיק את הטכנולוגיה כבר בסתיו, "בתקווה בספטמבר".



ויאקום, חברת המוסיקה בורן והפרמייר ליג האנגלית, הגישו שלושתן תביעות נגד יו טיוב, שקובצו בבית המשפט בפני השופט סטנטון.



לדברי בק, טכנולוגיית זיהוי הווידיאו תאפשר לבעלי התוכן לספק "טביעת אצבע" דיגיטלית שתסמן למערכת כי תוכן מסוים מוגן בזכויות יוצרים, וכי יש להסירו מהאתר במהירות. בק אמר כי גוגל מקווה שמערכת זו תמנע תביעות כאלה בעתיד. לדבריו, המערכת צפויה לפעול בצורה יעילה מהנדרש על פי חוק.



דונלד ורילי, עורך דינה של ויאקום, אמר כי תידרש לפחות שנה עד שויאקום תצליח לזהות את היקף הפרות זכויות היוצרים שממשיכות להתבצע במימדים עצומים לדברי החברה. "יתכן כי מנגנון הסינון יסייע. מאוד נשמח אם כן", אמר.



ויאקום דורשת מיליארד דולר בפיצויי נזיקין בגין מה שהיא מכנה צפייה בלתי מורשה בתכנים של ערוציה, כגון MTV וקומדי סנטרל. הפרמייר ליג ומו"לית המוסיקה לא ציינו את סכום הפיצויים בו הן מעוניינות.



בתגובה לתביעה מסרה יו טיוב כי היא עושה מעל ומעבר לנדרש ממנה על פי חוק זכויות היוצרים הדיגיטלי (DMCA), המספק הגנה לחברות אינטרנט כל עוד הן נעתרות לבקשות להוריד תכנים המוגנים בזכויות יוצרים. לדברי גוגל, יו טיוב עומדת בדרישה זו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully