וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות מתאוששות - רשמו את העלייה היומית החדה ביותר מאז אמצע מארס; לונדון זינקה ב-2.5%

טלי גולדשטיין

31.7.2007 / 19:13

חברת הטיסות המוזלות ריינאייר זינקה ב-11.6% לאחר שדיווחה החברה על עליה של 20% ברווחים



בורסות אירופה התאוששו מנפילה של חמישה ימים ורשמו את העלייה היומית החדה ביותר מאז אמצע מארס. זאת על רקע דעיכת החששות כי המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב ישפיע על הצמיחה הכלכלית. באסיה נסגר הבוקר המסחר בעליות זה היום השני ברציפות. בארה"ב מתנהל כעת המסחר בעליות שערים על רקע פרסום דוחות רבעוניים טובים מהצפוי של ענקית המכוניות ג'נרל מוטורס ויצרנית השרתים למחשבים סאן מיקרוסיסטמס. לונדון עלתה ב-2.5%. פרנקפורט הוסיפה 1.7%. פאריס רשמה עלייה של 1.9%.



מדד סטוקס 600 האירופי, העוקב אחר 600 החברות הגדולות באירופה, הוסיף 2.1%. המדד נפל ב-3.6% החודש. מדד יורו סטוקס 50, מדד גוש היורו, עלה אף הוא ב-1.6%.



אסטרטגים ב-HSBC המליצו היום למשקיעים לרכוש מניות ברחבי העולם לאחר הנפילה בשבוע שעבר ולהוסיף לתיקי ההשקעות אג"ח מגובות משכנתאות אמריקאיות. "נדמה כי הפאניקה דועכת וצפוי תגמול ללוקחים סיכון", אמרו ריצ'רד קוקסון וווסלי פוגל מ-HSBC. "אסור לתת להשפעה של המשבר בשוק הדיור האמריקאי לצאת מפרופורציה", אמר אקים מצקה, ראש חטיבת המחקר בקומרצבנק.



חברת הטיסות המוזלות ריינאייר זינקה ב-11.6% לאחר שדיווחה על עלייה של 20% ברווחים ועל עלייה של 22% בהכנסות ברבעון הראשון, והעלתה את תחזיתה השנתית. הרווח הנקי של ריינאייר הסתכם ב-138.9 מיליון יורו (190 מיליון דולר), או רווח של 8.9 יורו סנט למניה. הכנסות החברה עלו הסתכמו ב-693 מיליון יורו. החברה צופה עלייה של 10% ברווחיה בשנת הכספים שתסתיים ב-31 במארס 2008.



מניית ענקית התרופות גלקסו סמיתקליין זינקה ב-3.3% בעקבות ההחלטה שלא להוריד מהמדפים את התרופה אוונדיה. פאנל במינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) החליט אתמול לא להוריד מהמדפים את התרופה לסוכרת, אלא רק לשנות את ההתוויה של התרופה. אין מדובר בהחלטה סופית, אך לרוב מקבל מנהל המזון והתרופות את עמדת פאנלי המומחים שלו.



גם במגזר הבנקים נרשמות עליות; מניית ענקית הבנקאות לויד TSB עלתה ב-4.4% לאחר שהסכימה למכור את יחידת הביטוח שלה, אבי לייף אשורנס, לדויטשה בנק ב-1.98 מיליארד דולר במזומן. כמו כן, דיווחה לויד TSB על עלייה של 26% ברווח הנקי שלה במחצית הראשונה של השנה ל-3 מיליארד דולר.



אביבה, חברת הביטוח הגדולה בבריטניה, עלתה ב-4.9%. HSBC, הבנק הגדול באירופה, הוסיף 2.4%. UBS, מנהל הכספים הגדול בעולם, עלה ב-2.8%.



מגזר הכרייה רשם מגמה חיובית. BHP ביליטון עלתה ב-5%. ריו טינטו הוסיפה 4.5%. אנגלו אמריקן רשמה עלייה של 5.2%. מחיר החוזים על הנחושת עלה בניו יורק לשיא של למעלה משבוע על רקע שביתה של עובדי סאותרן קופר בשלושה מכרות במקסיקו.



אלקטל-לוסנט, ספקית ציוד הטלקום הגדולה בעולם, נפלה ב-9.3%. החברה דיווחה על הפסד ברווח הרבעוני על רקע עלויות הקשורות למיזוג של חברות אלקטל ולוסנט בנובמבר.



בולגרי, יצרנית התכשיטים השלישית בגודלה בעולם, צנחה ב-4.5% לאחר שדיווחה על עלייה של 7.7% ברווח הנקי ברבעון השני, מתחת לתחזיות האנליסטים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully