וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיוטת ההמלצות של חברת המחקר ששכר משרד התקשורת: "יש צורך בהכנסת מתחרים חדשים לשוק הסלולר בישראל"

ערן גבאי

31.7.2007 / 19:25

כך נודע ל-TheMarker; אנשי NERA הגיעו לישראל לביקור קצר והציגו טיוטת ההמלצות בפני גורמי ממשל בכירים



טיוטת ההמלצות של חברת NERA לבחינת התחרות בשוק הסלולר הישראלי, כפי שהובאה לידי גורמי ממשל בכירים, קובעת כי יש צורך בהכנסת מתחרים חדשים לשוק הסלולר - כך נודע ל-TheMarker.



הטיוטה, שמוגדרת על ידי בכירים כ"אחרונה", כוללת לצד ההמלצה שבכותרת, גם סייגים שונים המצריכים ליבון וחשיבה מצד משרדי התקשורת והאוצר. הטיוטה נמסרה לאנשי הממשל במהלך ביקור שקיימו אנשי חברת NERA בישראל בשבוע שעבר למשך שלושה ימים.



היוזמה להכנסת מתחרים נוספים לשוק הסלולר במסגרת של מפעילים סלולרים וירטואלים (MVNO), הפועלים על גבי תשתיות חברות הסלולר הקיימות, נמצאת בטיוטת חוק ההסדרים של האוצר.



מדובר ברפורמה המשמעותית ביותר בשוק הסלולר בשנים האחרונות, כשקיימת אפשרות להכנסת מתחרים לשוק הסלולר היוקרתי החולש על כ-60% מהכנסות שוק התקשורת בישראל.



חברות הסלולר עוקבות בדריכות אחר ההחלטה הקרובה של משרד התקשורת בנושא, והן הזמינו מצידן עבודת מחקר מקבילה לזו של NERA על ידי חברה בינלאומית אחרת.



במקביל, מסתבר כי עדיין לא הוכרע אם עניין תדרי ה-WiMax בישראל יופיע בחוק ההסדרים אם לאו. החלטה בעניין מתחילה להתגבש גם בעניין זה, שעשויה להתיר רק לחברת מירס לעשות שימוש בתדרי ה-WiMax.



במשרדי האוצר והתקשורת חוששים שחברות הסלולר הגדולות ירכשו את תדרי ה-WiMax רק כדי להקפיא את התחרות ולמנוע אותם ממתחרים אחרים. עבור חברת מירס מדובר בהחלטה רבת משמעות, שעתיד החברה מונח עליה.



מירס חייבת לשדרג את מעמדה בשוק, וה-WiMax הוא אמצעי מצוין לעשות זאת על חשבון החברות האחרות. בחברות הסלולר כבר אמרו באחרונה למשרד התקשורת כי אם יחליט לאפשר למירס בלבד לעשות שימוש ב-WiMax הן עשויות לעתור נגד החלטה זו. זאת מכיוון שאין היגיון להעניק יתרון תחרותי לחברת סלולר שעומדת מאחוריה ענקית התקשורת האמריקאית מוטורולה, תוך אפליית חברות הסלולר הגדולות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully