וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: פיתוח טכנולוגי יתריע מפני השארת ילדים ברכב

גיא גרימלנד

31.7.2007 / 20:54

בעקבות מותם של כמה ילדים ותינוקות שהושארו על ידי הוריהם בכלי הרכב החלה הדס ב"תרגום" המכשיר לשימוש פרטי



בקרוב לא יצטרכו הורים מודאגים לחשוש שמא שכחו את ילדיהם במכונית. חברת הדס מהרצליה פיתחה מערכת הקרויה HBR המאפשרת לזהות אנשים בתוך מכולה או כלי רכב.



המערכת לזיהוי תנועה במכולות פותחה בעקבות הפיגוע בנמל אשדוד, שבו הצליחו שני מחבלים מתאבדים להתפוצץ לאחר שהסתתרו במכולה עם דופן כפולה. אולם בעקבות האירועים בשבועות האחרונים שבהם מתו כמה ילדים ותינוקות בשל החום הכבד לאחר שהושארו על ידי הוריהם בכלי הרכב, החלה הדס ב"תרגום" המכשיר לשימוש פרטי.



מדובר במערכת המתחברת באופן אלחוטי לחיישן שנמצא במכונית ומסוגלת לזהות אם בתוך כלי הרכב או המכולה נמצא אדם, לפי תנודות המתקבלות מהחיישן.



המערכת המקורית בנויה מאוסף של חיישנים שמחוברים ביניהם בתקשורת אלחוטית או קווית, שמשדרים נתונים לקופסת איסוף, המאגדת את כל הנתונים מהחיישנים. הקופסה משלבת אותם ומעבירה את המידע לתוכנה שמבצעת אפיון של התנועה שהתקבלה בחיישנים, כדוגמת זיהוי אדם המנסה להתחבר לצינור נפט שלא כחוק, או נכנס לאזור המוגן על ידי החיישנים.



בניגוד למערכת אחרות בשוק העולמי, המערכת של הדס מבחינה תנועה של אדם לבעל חיים. עד כה נמכרה המערכת לעובדי מכס הגבולות, אך בעקבות המקרים האחרונים החליטה החברה למזער את המערכת ולהתאים אותה גם לשוק הפרטי. בהדס מעריכים כי המכשיר יעלה 199 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully