וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק הפדרלי של סנט לואיס: הבנק הפדרלי לא יגיב במהירות לתנודתיות כדוגמת הירידות בשבוע שעבר

סוכנויות הידיעות

31.7.2007 / 21:25

ויליאם פול: על הבנק הפדרלי לפעול רק "במועד המתאים" ובמידה שיש איום על יציבות המחירים



השווקים הפיננסיים מבינים כי הבנק הפדרלי לא יגיב במהירות לתנודתיות כגון הנפילה האחרונה לה היינו עדים בשבוע שעבר - כך אמר נגיד הבנק המרכזי של סנט לואיס, ויליאם פול (Poole).



על הבנק הפדרלי לפעול רק "במועד המתאים" באם הראיות המצטברות יראו כי הנפילה בשווקים מאיימת על יציבות המחירים ושיעור התעסוקה, או כי תהליכי השוק מאוימים על ידי התפתחויות בשווקים הפיננסיים, אמר פול.



מדד דאו ג'ונס הצביע על השבוע הגרוע ביותר מזה ארבע שנים בשבוע שעבר. במקביל, המסחר בשוקי האשראי והאג"ח העלה חששות לגבי מחנק אשראי.



העוקבים אחר מדיניות הבנק הפדרלי תוהים לגבי הדרך שבה יגיב הבנק למערבולת הפיננסית בהצהרה שישחרר אחרי פגישתו ביום חמישי הבא.



"אם השווקים יאמינו כי הפד תמיד מוכן לשנות את המדיניות, אזי הפעילים בשוק ישקיעו זמן רב יותר בניסיון לנחש שוב ושוב את דרך פעולתו, במקום לנסות להבין מה קורה לעסקים ולהתנהגות משקי הבית", אמר פול. פול אמר כי הוא מייצג את השקפתו הפרטית בלבד, אך דעותיו מצטרפות לתחושה כי הפד, תחת הנהגת היו"ר החדש בן ברננקי, מנסה להתרחק מהמדיניות ההתערבות הקודמת של גרינספאן, הידועה בכינוי "Greenspan Put".



פול אמר כי הפילוסופיה שלו לגבי מערכת היחסים של הבנק הפדרלי עם השווקים נעוצה במשנתו של הכלכלן מילטון פרידמן, שדגל בשוק חופשי.



"כאשר מידע חדש לגבי הכלכלה מתפרסם, בדרך כלל הבנק המרכזי יכול לחכות לתגובות השוק והזמן העובר מבהיר את המתרחש", ציין פול. המסחר התנודתי בשבוע שעבר, אמר פול, "היווה המחשה ברורה" עבור השוק. "הפד אינו יודע, והגורמים הפעילים בשוק אינם יודעים גם כן מה יהיו ההשלכות המלאות של הירידות בשוקי המניות בשבוע שעבר", אמר.



פול אמר כי אין בכוונתו לומר כי על הפד להתעלם מהמתרחש, אך קודם כל יש להבין מה קרה. "עם זאת, חשוב כי הפד לא יאפשר לחוסר וודאות לגבור על המדיניות, דבר שיוסיף על חוסר הוודאות הקיימת", הוסיף פול, ואמר כי "השוק מבין, לדעתי, כי הפד יפעל במועד המתאים כאשר יהיה צורך בכך. ירידה בשוק, כגון זו של שבטע שעבר, אינה דומה לירידות לאחר התקפת הטרור של ה-11 בספטמבר, אשר הצדיקו התערבות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully