וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע רכישת ECI: מסתמן סכסוך עבודה בחברה; 120 עובדים חוששים לעתידם

עידו סולומון

31.7.2007 / 21:39

ועד העובדים טוען שההנהלה הפסיקה באופן חד צדדי מו"מ על זכויותיהם



ועד העובדים בחברת טכנולוגיית התקשורת טלקום מאיים להכריז על סכסוך עבודה, בעקבות החלטת הנהלת החברה להפסיק את המשא ומתן שהתנהל עם העובדים לאחרונה בנוגע לבטחונות שדרשו העובדים לקבל עם מכירת החברה לחברת Swarth שבשליטת איש העסקים הישראלי שאול שני.



כ-120 עובדים המועסקים בחברה ומאוגדים בהסכם קיבוצי עוד מימי תדיראן תקשורת, שנרכשה על ידי ECI ב-1999, חוששים כעת כי עם מכירת החברה יהפכו אותה הבעלים לחברה פרטית וכתוצאה מכך ייפגעו תנאיהם.



במשא ומתן שהתנהל לאחרונה מול נציגי הוועד אדריאן אורבוך ובן ציון אחונוב, דרשו השניים להחזיר לעובדים כ-600 אלף דולר - עלות הקיצוץ שספגו העובדים בשכרם במשך 22 חודשים בשנים 2002-2004, מתוך מגמה לסייע לחברה שעמדה בזמנו בקשיים. בזמנו התחייבה ההנהלה להחזיר להם את הסכום כאשר בשנה קלנדרית אחת, במשך שלושה רבעונים, לאו דווקא רצופים יצביעו על רווח של 5% ויותר. מצב זה טרם קרה.



אורבך ואוחונוב מסרו כי "כשהעסקה נאמדת ב-1.25 מיליארד דולר ובזמן שהנשיא והמנכ"ל, רפי מאור עתיד לשלשל לידיו בונוס של שני מיליון דולר והיו"ר, שלמה דברת יקבל בונוס של 1.05 מיליון דולר, אפשר למצוא עוד 600 אלף דולר לעובדים".



בנוסף דורשים העובדים לממש הסכם שנחתם עם ההנהלה בשנת 2001, בו נקבע כי במידה שהחברה תחולק ליחידות עסקיות ואחת היחידות תימכר יקבלו העובדים 1.42% מסכום העסקה כערבות בנקאית.



כמו כן דורשים העובדים להאריך את מועד רשת הביטחון שניתנה להם בשנת 99' - המבטיחה פיצויים מוגדלים במקרה של פיטורים - מעבר למועד שנקבע ועומד על ה-31 למארס 2012.



דובר ECI מסר: "חברת ECI מעסיקה כיום למעלה מ-3,000 עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ-120 עובדים מאוגדים בישראל. לעובדים אלה הוקנו בעבר זכויות במסגרת ההסכמים הקיבוציים והסכמים אחרים עם החברה. נציגות העובדים המאוגדים מקיימת בימים אלה, במסגרת תהליך היוועצות, שיחות עם הנהלת החברה בעקבות הודעות החברה, כפי שנמסרו ,על שינוי אפשרי בבעלות החברה. במסגרת שיחות אלה, ניתנה התחייבות לעובדים המאוגדים לשמירת זכויותיהם המעוגנים בהסכמים שנחתמו עימם. החברה אינה מנהלת את יחסי העבודה מעל אמצעי התקשורת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully