וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר GMO ג'רמי גרנתם: כמחצית מקרנות הגידור ייסגרו במהלך חמש השנים הקרובות על רקע הירידות בשוק האשראי

סוכנויות הידיעות

31.7.2007 / 22:14

לדבריו, בנק בינלאומי אחד לכל הפחות וחברת השקעות אחת "או שתיים" ייאלצו להפסיק פעילותם



ג'רמי גרנתם, מנהל הכספים אשר מפקח על 150 מיליארד דולר כיו"ר GMO, קבוצה לניהול קרנות, אמר כי הירידות בשוק האשראי עלולות לגרום לכך שכמחצית מקרנות הגידור ייסגרו במהלך חמש השנים הקרובות. כך לפי דיווח ב"בלומברג".



איבוד תיאבון המשקיעים לסיכון עשוי אף הוא לגרום לבנק בינלאומי אחד לכל הפחות ולחברת השקעות "אחת או שתיים" להפסיק פעילותם, אמר גרנתם, הידוע בהשקפת העולם הפסימית שלו. המשקיע בן ה-68 אמר כי הוא עדיין אופטימי לגבי המניות של השווקים המתעוררים.



קרנות גידור, כגון סווד קפיטל מנג'מנט (Sowood), נאלצו לסגור שעריהן בגלל הפסדים ולהחזיר הכסף למשקיעים בעוד המשקיעים הפנו גבם לאג"ח מסוכנות, לרבות משכנתאות סאבפריים והלוואות למטרות רכישות. ביל גרוס מקרן פימקו אמר ב-24 ביולי כי הוא צופה "השלכות חמורות" עבור כמה משקיעים, אשר נהנו מהלוואות בריביות נמוכות.



"משכנתאות הסאבפריים הן בוודאי מדיניות האשראי המטופשת ביותר שהילכה על פני האדמה. היא החלה את הכול", אמר גרנתם, "וכעת אפשר לראות כיצד שאר שוק האג"ח נדבק".



717 קרנות גידור נסגרו בשנה שעברה. 9,800 נשארו פעילות, כך לפי נתוני חברת המחקר הדג' פאנד ריסרץ'. גיוס מימון על ידי קרנות גידור נפגע על ידי קריסת קרן הגידור אמארנת בספטמבר האחרון, לאחר שהפסידה 6.6 מיליארד דולר בהימורים על מחירי חוזי גז טבעי.



קרנות גידור הן מאגרי הון המשרתים אנשים עשירים ומוסדות, והן מאפשרות למנהלי הקרנות להשתתף ברווחים מההשקעות. הן מנהלות כיום 1.74 טריליון דולר, פי 2 לעומת חמש שנים קודם לכן.



"קרנות גידור מסתמכות על רמות הסיכון של תחומים שונים ומציגות אותן כתשואת יתר", אמר גרנתם. "בשוק חלש, הן משלמות את המחיר על הסיכון שלקחו וקורסות".



גרנתם, אשר חברתו ניהלה 6.1 מיליון דולר עבור סגן נשיא ארה"ב דיק צ'ייני ב-2005, חזה נכונה את המפולת במניות הטכנולוגיה חודשיים לפני פקיעת הבועה במארס 2000.



גרנתם אמר כי אלו המשקיעים את כספם בקרנות השקעה פרטיות יאבדו את רוב כספם, בגלל רמות המינוף והעמלות על הרווחים. נטל החוב יכריע לפחות שתי חברות "גדולות מאוד", לדבריו. גרנתם לא אמר אלו חברות יקרסו. חברת השקעה פרטיות משתמשות בתערובת של הונן האישי והלוואות כדי לבצע רכישות. הן נוהגות לקחת יותר חוב מאשר הן יכולות לממן.



גרנתם עדיין אופטימי ביותר לגבי השווקים המתעוררים. נתח גדול של תיק ההשקעות שלו מושקע בהם. "אני אופטימי לגבי מניות השווקים המתעוררים כבר הרבה זמן, אך זה לא יישאר כך לנצח", אמר גרנתם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully