וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת aaiPharm האמריקאית תעביר לטבע שני פטנטים לתרופת ה-flutamide המטפלת בסרטן

גתית פנקס

11.9.2001 / 15:59

טבע תשלם עבור הפטנטים תשלומים בהתאם לאבני דרך וכן תמלוגים על מכירות עתידיות של התרופות; המכירות לתרופה בשנת 2000 במונחי המוצר המקורי הסתכמו ב-44 מיליון דולר

ענקית התרופות הגנריות טבע הישראלית, תרכוש את זכויות הקניין הרוחני הנובעות משני פטנטים של חברת aaiPharma האמריקאית, הקשורים לתרופה לטיפול בסרטן ומהווים את הגרסה הגנרית לתרופת ה-Eulexin של שרינג. כך עולה מהודעה שהוציאה היום החברה האמריקאית.

התרופה של aaiPharma מתבססת על ה-flutamide המיועדת למניעת סרטן, שמשתייכת למשפחת ה-antiandrogens - תרופות שמונעות השפעות שיש להורמון הגברי על סרטן, בעיקר במקרים של סרטן הערמונית (פרוסטטה).

בתמורה לזכויות הפטנט תשלם טבע ל-aaiPharm תשלומים שינתנו לפי אבני דרך, ותמלוגים על מכירות המוצרים. החברות לא מסרו את הערכותיהן לשווי הצפוי של העסקה, אולם ציינו כי המכירות בשנת 2000 במונחי המוצר המקורי הסתכמו ב-44 מיליון דולר.

aaiPharma פיתחה את התרופה בקפסולות של 125 מ"ג וקיבלה עליה אישור בהליך מקוצר (ANDA). בהתחשב בקבלת אישור ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) הסופי, טבע מתכוונת להתחיל לשווק את התרופה ב-18 בספטמבר - המועד בו פוקע מועד של הפטנט המקורי. שני הפטנטים שטבע תקבל מ- aaiPharma הינם לתרופה עצמה ולתהליך ייצורה. התהליך, לדברי החברה, תואם בצורה ביולוגית את המוצר המקורי אולם הוא פשוט יותר.

אגב, טבע כלל אינה מצוטטת בהודעה של החברה האמריקאית. aaiPharma נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 330 מיליון דולר. מאז תחילת השנה החברה זוכה לסנטימנט חיובי והשווי שלה בשוק המריא ב-80%. טבע היא חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם והיא נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 8.8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully