וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדוק רכש את "וול סטריט ג'ורנל"

דפנה מאור

1.8.2007 / 7:39

העסקה טרם אושרה רשמית, אך לפי מקורות יודעי דבר אישר אותה דירקטוריון דאו ג'ונס. מרדוק מבקש להקים ערוץ טלוויזיה פיננסי

עידן חדש נפתח בעיתונות העסקים העולמית היום לפנות בוקר: רופרט מרדוק, איל המדיה שעמדותיו האידיאולוגיות שנויות במחלוקת - אך על הצלחתו העסקית אין עוררין - רכש את דאו ג'ונס, המו"לית של "וול סטריט ג'ורנל". הג'ורנל, עיתון העסקים המוביל בעולם, והיומון השני בתפוצתו בארה"ב, יצטרף לארסנל מדיה ענקי ומרשים שבבעלות חברת המדיה של מרדוק, ניוז קורפ. הרכישה לא הוכרזה רשמית, אך לפי מקורות יודעי דבר אישר אותה דירקטוריון דאו ג'ונס בליל אמש, לאחר חודשים של התדיינות.

מרדוק צפוי למנף את הג'ורנל לא לצורך עיבוי קאדר העיתונות המסורתית שבידיו - כמו "טיימס" הלונדוני, למשל. במקום זאת הוא ישתמש בנכסי התוכן המעולים של דאו ג'ונס - מערכת "וול סטריט ג'ורנל", אתר האינטרנט שלו, סוכנות החדשות דאו ג'ונס וכן אתר מרקטווץ' המוצלח - כדי לבנות ארגון חדשות טלוויזיוני ואינטרנטי מהמדרגה הראשונה, ביחד עם רשת פוקס ניוז שלו. מרדוק מבקש להקים ערוץ טלוויזיה פיננסי שיתחרה ב-CNBC.

מרדוק ישלם 60 דולר לכל מניית דאו ג'ונס, אשר זינקה ב-11% במסחר בוול סטריט אמש על רקע הערכות כי תימכר. על דאו ג'ונס התחרו עוד משקיעים, ביניהם בראד גרינספאן, ולפי דיווחים שקלה גם NBC יוניברסל שבבעלות ג'נרל אלקטריק לרכוש אותה.

אף על פי כן ולמרות הכל

למכירת דאו ג'ונס למרדוק היו מתנגדים רבים - בעיקר מטעמים אידיאולוגיים. למרדוק השקפת עולם ימנית, והוא נחשב למי שלא מהסס למנף את העיתונים שבידיו כדי לקדם את עסקיו, על חשבון יושרה עיתונאית ועצמאות המערכת. עיתונאי "וול סטריט ג'ורנל", ואפילו עיתונאים מהעיתון הבריטי המתחרה "פייננשל טיימס", הביעו התנגדותם לעסקת הרכישה.

מנגד, מרדוק הוא אחד מאילי המדיה הוותיקים המחובר ביותר למדיה הדיגיטלית. הוא הקים לפני שנתיים חטיבת אינטרנט שנחשבת לאחת המובילות בתחומה, ואמר כי ללא אסטרטגיית אינטרנט אגרסיווית אין לחברות מדיה זכות קיום.

דאו ג'ונס, מצידה, נראתה בחודשים האחרונים כחברה שאין לה ברירה אלא להימכר - או להמשיך ולהידרדר. הכנסותיה מפרסום הלכו והצטמצמו. עסקי האינטרנט אמנם צומחים, אך לא מספיקים לכסות על חולשת תחום הפרינט, ומשפחת בנקרופט, בעלת השליטה, ראתה בעיניים כלות כיצד ערכם של נכסיה מדשדש, ואף יורד: משווי שוק של 6.5 מיליארד דולר בשנת 2000 לשווי של פחות מ-3 מיליארד דולר בתחילת 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully