וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מכה את התחזיות

טל לוי

1.8.2007 / 8:10

דו"חות רבעון מצויינים מראים כי הכנסות החברה עלו ב-10% ל-2.386 מיליארד דולר והרווח הנקי עלה ב-5.3% ל-515 מיליון דולר

טבע, חברת התרופות הגנריות (תרופות חיקוי) הגדולה בעולם, עקפה את תחזיות האנליסטים - הכנסותיה ברבעון השני של 2007 עלו ב-10% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-2.386 מיליארד דולר. הרווח הנקי של טבע עלה ב-5.3% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ברבעון השני של 2007 ב-515 מיליון דולר.

טבע מציגה רווח של 67 סנט למניה שזהה במקרה זה גם לרווח מתואם (רווח שאינו כולל הוצאות על אופציות וסעיפים חד פעמיים). הרווח המדולל למניה עומד על 63 סנט.

בחודש האחרון זכתה טבע למטר של המלצות חיוביות מכמה בתי השקעות מקומיים ובינלאומיים, כאשר ממוצע תחזיות האנליסטים עומד על הכנסות של 2.28 מיליארד דולר ורווח מתואם של 56 סנט למניה. כבר ברבעון הראשון של 2006 איחדה טבע לראשונה את תוצאות רכישת אייווקס כך שניתן להשוות את תוצאות הרבעון השני של 2007 לרבעון המקביל.

טבע מציגה שולי רווח גולמי (מכירות פחות עלות יצור התרופה) גבוהים של 48% מתוך המכירות - לעומת 46% ברבעון המקביל. העלייה ברווחיות הגולמית מגיעה מכניסה של תרופות רבות מכר אותן מוכרת טבע בבלעדיות ומתחום המשאפים.

מעניין כי הרווח התפעולי של טבע דווקא פחת ב-1.7% ל-637 מיליון דולר אולם ירידה חדה בהוצאות המימון (8 מיליון דולר לעומת 57 מיליון דולר ברבעון המקביל) העלו את הרווח הנקי. הירידה ברווח התפעולי הגיע לאחר עלייה של 25% בהוצאות התפעול של החברה.

מנוע הצמיחה: תחום המשאפים

תחום המשאפים הולך ומצטייר כמנוע הצמיחה החזק של טבע: מכירות מוצרים אלה זינקו ברבעון השני ב-49% ל-181 מיליון דולר כאשר העלייה היא בעיקר בשל מכירות רבות יותר של מוצר ה-ProAir בארה"ב ובאנגליה.

מכירות חומרי הגלם (API) לצד שלישי הסתכמו ברבעון השני של 2007 ב-143 מיליון דולר לעומת 145 מיליון דולר ברבעון המקביל. אם נכלול גם את מכירות חומרי הגלם למחלקת הפרמצבטיקה של טבע, מדובר בסכום של 334 מיליון דולר - ירידה של 6% לעומת הרבעון המקביל.

צבר תרופות של 89 מיליארד דולר

טבע מאתרת תרופות רבות מכר שהפטנט עליהן פקע ומייצרת עבורן גרסה גנרית שמחירה זול לעומת התרופה המקורית. אי לכך יש חשיבות רבה לצבר האישורים שממתין לטבע במנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).

על פי הדו"ח, יש לטבע 153 בקשות לתרופות גנריות הממתינות לאישור כאשר מכירות התרופות המקוריות הללו מסתכמות ב-89 מיליארד דולר.

מכירות הקופקסון והאזילקט בעלייה

תרופת הדגל של טבע היא התרופה הראשונה פרי פיתוחה: הקופקסון (Copaxone) המשמשת לטיפול בטרשת נפוצה. מכירות הקופקסון צמחו ברבעון השני של 2007 ב-23% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-436 מיליון דולר. מתוך כך, עלו המכירות בארה"ב ב-24% ל-285 מיליון דולר. מכירות התרופה מחוץ לארה"ב (בעיקר באירופה) עלו גם הם ב-23% ל-151 מיליון דולר.

התרופה השנייה שפותחה בידי טבע היא האזילקט (Azilect) לטיפול בפרקינסון. מכירות האזילקט עלו ל-26 מיליון דולר לעומת 6 מיליון דולר ברבעון המקביל. כעת ניתן לקנות את התרופה ב-27 מדינות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

נתח המכירות הגדול: צפון אמריקה

התפלגות המכירות של טבע מעלה כי צפון אמריקה נותר האיזור החזק: המכירות באיזור זה עלו ב-6.4% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ברבעון השני של 2007 ב-1.341 מיליארד דולר. המכירות באירופה עלו ב-13% ל-556 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל ובעיקר באנגליה, צרפת, ספרד וגרמניה. המכירות בשאר העולם עלו ב-26% ל-346 מיליון דולר.

תרופות רבות מכר

טבע, כאמור, מאתרת תרופות "רבות מכר" (תרופות עם מכירות גבוהות) בכדי לזכות בבלעדיות על שיווק התרופה הגנרית למשך 180 יום. כדי לקבל את הבלעדיות, על טבע להיות הראשונה שמגישה את הבקשה ולאחר מכן עליה לנצח במשפט שכן החברה שפיתחה את התרופה המקורית אינה ממהרת לוותר על התרופה שהמציאה.

חצי השנה הראשונה נחשבת לרווחית שכן היצרן הגנרי מתחרה בשוק אך ורק מול החברה המקורית ולאחר מכן כל היצרניות הגנריות רשאיות לשווק את התרופה.

טבע אינה מפרטת בדו"ח את מכירות התרופות רבות המכר אולם כאשר היא מקבלת את האישור היא מציינת את מכירות במונחי תרופת המקור. המכירות האלה מצטמצמות שכן טבע מוכרת את התרופה במחיר נמוך יותר וכפופה לתחרות.

בין התרופות החדשות של טבע ניתן למצוא את הגרסה הגנרית לתרופת הלוטרל (לטיפול ביתר לחץ דם) שהושקה במחצית מאי 2007 ואשר מכירותיה (במונחי המקור) הסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר. טבע זכתה בבלעדיות של 180 יום בשיווק גרסה גנרית ללוטרל, לאחר שהיתה הראשונה להגיש בקשה לאישור ה-FDA ולכן מיהרה להתחיל בהפצת התרופה בשוק, ולפי הערכות הציפה בתוך יום את השוק בכמות סחורה המספיקה לשניים עד שלושה חודשים. בהמשך ביטל בית המשפט את היתר המשך ההפצה אולם לא הורה לאסוף מהמדפים את הסחורה שטבע כבר שלחה. המשפט עדיין מתנהל.

התרופה האנטיביוטית אומניסף (Omnicef) היא בעלת מכירות מקור של 858 מיליון דולר ואילו מכירות משכך הכאבים אוקסיקונטין הסתכמו, במונחי המקור, ב-1.2 מיליארד דולר בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully