וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: ציפיות האינפלציה לשנה הקרובה עומדות על 3.3%

גולן פרידנפלד

11.9.2001 / 16:10

מסיכום שנתי שערכו במיטב עולה כי התשואה המשוקללת של איגרות החוב מסוג שחר הסתכמו ב-7.8% בממוצע; "בשנה החולפת השקל כבר לא היה המלך"

השאלה המרכזית ששואלים את עצמם ראשי המשק היום היא האם להשתמש בנשק הריבית על מנת למתן את הפיחות הדוהר בשקל אל מול הדולר. לכן אחד הנתונים החשובים הוא מהן הציפיות האינפלציוניות בשוק לשנה ולשנתיים הקרובות. ציפיות אלו נקבעות על פי תשואת המק"מ הארוך ביותר בניקוי תשואת איגרות החוב הממשלתיות צמודות המדד אשר עומדות לשנה הקרובה על 3.3%.

במיטב מציינים כי השנה החולפת בשוק ההון (הכוונה לשנה לפי הלוח העברי) היתה היפוכה של השנה השנה הקודמת. לאחר שנים רבות של אכזבה רבתי למשקיעים בצמודי המדד הם חזרו וכבשו את הבכורה עם תשואה של 12.1% בממוצע משוקלל לאיגרות החוב צמודות המדד.

במיטב מציינים כי אם בשנה הקודמת השקל היה המלך הבלתי מעורער בשוק המט"ח, עם ייסוף חד מול הדולר (4.5%) ובמיוחד מול היורו (20.1%). הרי שבשנה החולפת הוא פוחת מול הדולר ב-7.2% (לא כולל הירידות היום). באוקטובר 2000 פוחת השקל מול הדולר ב-2.8% על רקע הנפילות בנאסד"ק ותחילת האינתיפאדה. בחודשים נובמבר ודצמבר נמחק הפיחות הזה, ומאוחר יותר הדולר עלה וירד לחילופין. מאז יוני ועד היום נמשך הפיחות הזוחל בשער השקל והיום הוא מגיע לשיא שנתי של 4.3474 שקלים. במיטב מציינים כי שער הדולר הנמוך ביותר בשנה החולפת היה 4.024 שקלים.

במיטב מציינים כי איגרות החוב בשקילות מסוג שחר המעניקות ריבית קבועה עמדו במרכז הפוקוס, ואחרי טלטלות לא קטנות העניקו תשואה של 7.8% בממוצע משוקלל. בתקופה שמאז נובמבר 2000 ועד אמצע יולי 2001 היו עליות חזקות בשחרים ומאז אמצע יולי התחילו הפדיונות בקרנות השקליות שהשפיעו על איגרות החוב בירידות של כ-5%.

האפיק המנייתי הוא האפיק שנפגע באופן הקשה ביותר בשנה החולפת. מדד המעו"ף רשם ירידה של 27.2% ומדד ת"א 100 ירד בכ-37%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully