וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נו, איך קוראים לשיר הזה?

גיא גרימלנד

2.8.2007 / 8:00

מכירים את זה ששמעתם שיר מדהים שאתם מתים לשמוע שוב ואין לכם מושג איך קוראים לו? הינג'י חשבו על פתרון עבורכם

אילו חבר היה מספר לכם שקיים מנוע חיפוש שיודע לאתר מידע מבלי שאפילו הייתם יודעים מה בדיוק מחפשים, סביר להניח שהייתם מפטירים וממלמלים "שטויות, אין כזה דבר". אבל זה בדיוק הרעיון שעומד מאחורי הקונצפט הטכנולוגי של חברת הסטארט-אפ הינג'י, שפיתחה מנוע חיפוש קונטקסטואלי. כזה שמסייע לאנשים למצוא מידע, גם אם לא אליו התכוונו מלכתחילה.

השימוש הראשון שיש לפיתוח הטכנולוגי של הינג'י הוא זיהוי שירים מהרדיו והטלוויזיה. מי לא נקלע אל הסיטואציה הבאה: אתם ברכב וברקע מתנגן שיר קליט. אתם מזמזמים לעצמכם אותו, אבל פיספסתם את הקריינית מספרת מי המבצע של השיר. בהינג'י מאפשרים לכם לזהות את השיר גם אם אינכם יודעים בדיוק מי בדיוק שר אותו. כל מה שעליכם לעשות הוא לשלוח SMS לאחד המפעילים הסלולריים (כיום הינג'י עובדת עם כל המפעילים הסלולריים הגדולים בארץ), ולקבל בחזרה תשובה מדויקת עם שם השיר ושם המבצע. לאחר מכן תוכלו להוריד את השיר המלא בתשלום או להפוך אותו לרינגטון.

המערכת הטכנולוגית של הינג'י שמאפשרת כל זאת היא מערכת תוכנה שמאזינה לכל ערוצי הרדיו, הטלוויזיה והאינטרנט בארץ. היא יודעת לזהות מיליוני שירים וגם אם מגיע שיר חדש לא מוכר, העורכים המוסיקלים של הינג'י יאנדקסו אותו במהירות.

"לא יותר משני קליקים"

הינג'י הוקמה ב-2005 על ידי אייל כץ (48), יזם מנוסה כשקודם לכם שימש כמנכ"ל אדנג'ו שמוזגה לתוך פלאש נטוורקס. להינג'י הגיע יחד עם אופיר פז ששימש כמנכ"ל חברת פיץ' נטוורקס. "הרעיון להקמת הינג'י החל כשהבנו עד כמה קשה להוריד רינגטונים", אומר כץ. "הבנו שמדובר בשוק ענק. לפי הערכות, שוק הרינגטונים בסלולר גילגל כ-7 מיליארד דולר בשנה שעברה".

לדבריו, המוטו של הינג'י הוא לאפשר למשתמשים לקבל את השירים והרינגטונים בלא יותר משני קליקים. "מרגע שמישהו שומע שיר ברדיו או בטלוויזיה והוא מעוניין בשיר מסוים, כל מה שעליו לעשות הוא לשלוח SMS עם שם התחנה, ולקבל את השיר לטלפון. בנוסף הוא יכול לקבל תכנים נוספים שקשורים לשיר. למשל תמונה של האמן, וידיאו קליפ או טרוטון (TrueTone קטע משיר).

"במקרים מסוימים אפשר לרכוש כרטיסים להופעות של האמן", מסביר כץ. על אף שאחד השימושים הראשונים של הינג'י הוא בתחום המוסיקה, החברה מרחיבה אותו גם לתחומים נוספים כמו חדשות וספורט. דוגמה לשימוש שכזה: אם משתמש יצפה במשחק ספורט, הוא יוכל לשלוח SMS ולקבל את הקליפ של השער האחרון או סטטיסטיקות מהמשחק. אם הוא צופה בחדשות ומעוניין לקבל הרחבה על אייטם שעסק בתאונות דרכים, הוא יכול לקבל קטעים נוספים שלא שודרו.

הפעילות המקומית היא רק שלב ראשון בדרך לפרישה בינלאומית. "חתמנו על הסכמים עם כמה לקוחות באנגליה ובהמשך הדרך אנחנו מתכננים להתרחב לארה"ב ובשאר אירופה. לחברה עדיין אין הכנסות, אבל לפי התוכנית העסקית החברה צופה להכנסות של עשרות מיליוני דולרים תוך שלוש שנים", מסביר כץ.

עד כה המשקיעים בחברה, בהם יעקב פרי (לשעבר מנכ"ל סלקום וראש השב"כ), משקיעים פרטיים וכמה מוסדיים, השקיעו 3.4 מיליון דולר בחברה. בימים אלו יוצאת הינג'י למו"מ לגיוס כספים נוספים מקרנות הון סיכון. החברה מסרבת לחשוף כמה משתמשים הורידו עד כה שירים כתוצאה מהשירות של הינג'י.

להינג'י אין מתחרה ישיר. ישנן חברות חיפוש בסלולר מהסוג של jumptap שמאפשרת למשתמשים למצוא שירים בסלולר. חברה אחרת בשם Shazam מאפשרת זיהוי של שירים לפי קול, אלא שלה טכנולוגיה שונה. המשתמש צריך להצמיד את הטלפון הסלולרי למקור הקול למשך 30 שניות לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully