וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בשווקים: נפילות בבורסות אירופה; ירידות חדות במניות הביטוח; בישראל - המניות ירדו, הדולר זינק לשיא

נתן ליפסון

11.9.2001 / 18:43

בארה"ב לא מתקיים מסחר; תל אביב ננעלה בירידות של 2% ויותר, השקל נחלש ל-4.4 שקלים לדולר, מחיר הנפט זינק ב-13%, המניות באירופה צנחו בשיעורים חדים

המתקפה על מרכז ניו יורק ומוסדות הממשל האמריקאי בוושינגטון גוררת את השווקים הפיננסיים למהומה רבתי, שלא היתה כמוה מעולם.

בכל הבורסות שבהן מתקיים מסחר, המשקיעים בורחים מנכסים פיננסיים כגון מניות ומטבעות וממירים אותם בנכסים מוחשיים יותר כגון זהב ונפט. המסחר בניו יורק עצמה לא יתקיים היום.

גם בתל אביב מורגשת הפאניקה. הידיעות הראשונות על הנעשה בארה"ב היכו במשקיעים כמעט שעה לפני נעילת המסחר בבורסה. עקב כך, עברו המניות לירידות חדות במיוחד עד שמדד תל אביב 100 ננעל בירידה של 2.0% ומדד תל אביב 25 ננעל בירידה של 2.3%.

הנזקים בשוק המט"ח היו גדולים עוד יותר: לקראת השעה 17:00 שעון ישראל זינק הדולר לרמה של כ-4.4 שקל לדולר - הרמה הגבוהה ביותר שבה שהה אי פעם. יותר מאוחר התחזק השקל מעט ואולם אחרי השעה 18:00 הוא נחלש שוב לכ-4.4 שקל לדולר.

בשוקי חו"ל זינק מחירה של חבית נפט ברנט נסחרת עתה בלונדון בזינוק של כ-13% לכ-31.1 דולר לחבית. מחירה של אונקיית זהב עולה עתה ב-7% לרמה של 290 דולר.

הפיגועים אירעו כמה שעות לפני תום המסחר בבורסות אירופה, שהגיבו בירידות חדות במיוחד: מדד הדאקס של פרנקפורט צונח כרגע בכמעט 9%, מדד הפוטסי של לונדון ירד ב-5.5% ומדד CAC40 של פאריס צלל בכ-7.2%. ירידות חדות במיוחד נרשם במניות חברות הביטוח האירופיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully