וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים השקעות עוברת ללידר

אלי דניאל

11.9.2001 / 18:10

פודים: לידר יכלה לממן רכישת מניות פועלים השקעות

קבוצת שרם פודים קלנר מבצעת בתקופה האחרונה ארגון מחדש של שורותיה. הצעד הראשון שהתבצע בקבוצה היה חלוקת מניות אורלייט , כדיווידנד בעין, לבעלי המניות של פועלים השקעות , מתוך מגמה להעביר את השליטה הישירה באורלייט לחברת אורדן .

במסגרת הצעד השני, עליו הודיעה הבוקר הקבוצה, תפרסם אורדן הצעת מכר לבעלי מניותיה, בהיקף של 200-220 מיליון שקל, ולפיה היא תעניק להם את הזכויות לרכוש את מניות פועלים השקעות המצויות בידיה. בראיון ל-TheMarker.com מסביר יאיר פודים, מנכ"ל לידר , את הצעדים בהם נקטה הקבוצה:

מה עומד מאחורי הצעד עליו הודעתם היום?

"העברת השליטה בפועלים השקעות מאורדן ללידר נועדה להציף ערך לבעלי המניות. הערך של אורדן לבעלי המניות שלה נבלע במידה מסוימת, והצעד הנוכחי, במסגרתו היא הופכת לחברה תעשייתית עם החזקות בכמה חברות תעשייה, צפוי לתרום להעלאת הערך שלה.

"הצעד שאנחנו מבצעים מקרב את קבוצת שרפ"ק למבנה הרבה יותר אופטימלי, שבעקבותיו לידר תהיה החברה שתרכז את החזקות הקבוצה. באשר לאורדן, היא תכלול מעתה מספר פעילויות תעשייתיות - חוזי הביצוע עם משרד הביטחון, מיזם רוסי טכנולוגי שאנחנו תולים בו תקוות, החזקה בשליטה באורלייט ודרכה ביצרנית הצבעים אוניברקול ובטכנופלסט , ונכסי מקרקעין. אנחנו חושבים שאורדן יכולה לחזור ולהיות אורדן העצמאית, כחברה תעשייתית".

איך לידר מתכוונת לממן את הרכישה?

"כל המהלך מחייב משאבים והיערכות מסוימת. לצורך רכישת מניות פועלים השקעות תשתמש לידר באשראי בנקאי ובנוסף נבצע גיוס הון פרטי, כי ההנפקות הציבוריות הן בודדות. שוק ההנפקות הפרטיות התפתח מאוד והיום אפשר להנפיק אג"ח להמרה ולאופציות. צריך לזכור כי למרות מצב השוק הצלחנו בקבוצת שרפ"ק לבצע במהלך החודשים האחרונים גיוסים פרטיים".

האם אתם שוקלים להכניס שותף לאורדן או לבצע הנפקה?

"לידר מחזיקה כיום בכ-72% ממניות אורדן. בעתיד, במצב של שוק הון יותר 'נורמלי' יהיה ללידר חופש פעולה באורדן, ונוכל לשקול גם הנפקה וגם הכנסה של שותף שיצטרף לשליטה באורדן".

איך העסקה תשפיע על ההתחייבויות של אורדן ולידר?

"לאורדן יש הלוואות שהיא לקחה בעבר לצורך רכישת מניות פועלים השקעות. עם השלמת הצעת הרכש אנחנו בעצם סוגרים את החוב שיש באורדן, בתנאים מעט טובים יותר מאלה שאפשר לקבל היום בבנקים, ומעבירים את מרביתו ללידר. לידר גם היתה יכולה להרשות לעצמה לקחת עליה את כל המימון של רכישת מניות פועלים השקעות, שכן בסך הכל היחס הפיננסי בחברה הוא טוב וההון העצמי של החברה, המהווה כיום כ-60% מהמאזן, היה יורד ל-40%".

האם צפויות השלכות מס בגין צעד זה?

"לא. מדובר בהנפקת זכויות אשר אינה צפויה להשפיע על הרווח וההפסד של לידר".

בזמנו אישר דירקטוריון לידר הקצאה של 10 מיליון דולר לרכישת מניות פועלים השקעות. יש ללידר כוונה להמשיך ולהגדיל את ההחזקה בפועלים ההשקעות?

"כתוצאה מביצוע הצעת המכר צפויה לידר להחזיק בכ-40% עד 41% ממניות פועלים השקעות. בסך הכל אנחנו קונים מניות של פועלים השקעות לאורך זמן וייתכן מאוד שלידר תגדיל את ההחזקה בחברה".

במהלך החודשים האחרונים הודעתם על בחינת הקמת מיזם משותף עם פלאפון להפעלת מפעיל סלולרי וירטואלי בישראל. בנוסף הודעתם על הקמת חברה חדשה, אלפא-סל, ביחד עם פועלים השקעות ועם אמבלייז שתפעל בתחום המכשירים הסלולריים. האם ישנה התקדמות בנושאים אלה?

"לגבי המיזם עם פלאפון ועם וירג'ין, הרי שלא סיימנו את שלב הבדיקות של העסקה. אנחנו עדיין שוקלים האם הוא תצא לפועל. באשר לאלפא-סל, הרי שהחברה נמצאת בשלב של גיוס עובדים, כאשר תפקיד מנכ"ל החברה כבר מאויש. אנו מאמינים שלקראת סוף השנה החברה תתחיל לפעול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully