וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיד בכיר בבנק לאומי מכר מידע שסייע להוצאת מיליונים מחשבונות נפטרים

עתי"ם

11.9.2001 / 17:35

שני חשודים נעצרו; מהמשטרה נמסר שמבדיקה ראשונית נמצא כי הוצאו 10 מיליון שקל; הפקיד הודה במסירת המידע תמורת כ-600 אלף שקל

פקיד בכיר ממחלקת אשראי של ההנהלה האזורית של בנק לאומי חשוד בסיוע להוצאת מיליונים מחשבונות רדומים של לקוחות שנפטרו ולא הוצאו להם צווי ירושה.

הפקיד, דוד גולן, תושב רמת אביב בן 45, הודה במסירת המידע תמורת כ-600 אלף שקל. יחד עם גולן נעצר חוקר פרטי, ששמו נאסר בינתיים לפרסום, תושב תל אביב בן 32, החשוד בשימוש במידע שנרכש מגולן לצורך הוצאת כספים במרמה מהחשבונות וכן במכירת חלק מהמידע לצד שלישי. החשודים הובאו לבית המשפט השלום בתל אביב.

החקירה החלה לפני כחודש, לאחר תלונה של הבנק נגד גולן. פקד דודו בר ממפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב אמר כי במשטרה סבורים שייתכן שהיו עורכי דין אשר עשו שימוש במידע. לדבריו, חלק מן המידע שימש לצורך תביעות במקרי גירושין ובתביעות כלכליות.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של השניים ב-10 ימים וטענה כי גולן הודה בכך שמכר את המידע תמורת 600 אלף שקל. כמו כן נמסר מהמשטרה, כי במשרדו של גולן נמצא מידע רב הקושר אותו למעשים המיוחסים לו ומעיד על טיב קשריו עם החוקר הפרטי.

המשטרה טענה בבית המשפט, כי גולן פתח חשבון סודי, אליו הוכנסו כ-800 אלף שקל. בהמשך, הוצאו צווי ירושה מזויפים ובעזרתם הוצא ממון רב מהחשבונות.

"מבדיקה של שעתיים נמצא כי הוצאו 10 מיליון שקל", אמר בא כוח המשטרה, פקד דוד בר. סניגורו של החוקר הפרטי אמר כי מרשו מכחיש את החשדות נגדו וכי לגירסתו הוא מכיר את גולן בנסיבות חבריות מפגישות בקאנטרי קלאב השכונתי. מהמשטרה מסרו כי ככל הנראה מעורבים בהונאה בין חמישה לשישה אנשים נוספים.

השופטת דניאלה שריזלי החליטה להיענות חלקית לבקשת המשטרה והאריכה את מעצרם של השניים ב-6 ימים.

בהחלטתה קבעה השופטת, "קיים חשד סביר למעורבות שני החשודים בפרשה המורכבת והמסועפת הזו. נראה כי מדובר בשני חשודים ולמעשה בשורה ארוכה יותר של חשודים, שלכל אחד מהם היה תפקיד בפרשה של הונאה בבחינת מבצעים בצוותא. במהלך הבוקר חלה התפתחות נוספות בחקירה שמצדיקה את המשך חקירת שני החשודים ואף חשודים נוספים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully