וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוני דירות מחפציבה מתאגדים

אריק מירובסקי

2.8.2007 / 20:34

עשרות קונים לא מוותרים על זכויותיהם, חתמו על עצומה מקוונת שקוראת להסדיר את מעמד רוכשי הדירות בפרויקט החברה הקורסת

"לקוחות אשר רכשו דירות מחברת חפציבה מתאגדים על מנת להבטיח זכויותיהם". כך מכריזה כותרת המייל שמופץ בשעות האחרונות בין מאות רוכשי דירות בפרויקטים של החברה הקורסת. בעל היוזמה, איש יחסי הציבור ובעל אתר האינטרנט livepr, עופר רפופורט, מספר על היענות של עשרות קונים בתוך השעתיים הראשונות למשלוח המייל שמפנה את נפגעי חפציבה לאתר שלו.

"במקור, האתר היה אמור להיפתח כאתר שעוסק ביחסי ציבור בשבוע הבא. עקב האירועים, ערכתי לו הסבה מהירה ושמתי בו טופס הרשמה של רוכשי דירות בפרויקטים של חפציבה כדי להקים התאגדות שתילחם על זכויותינו", מספר רפופורט.

הוא עצמו רכש דירה בפרויקט של חפציבה בכפר יונה. חלק גדול מאוד מהפרויקט כבר הושלם אולם הפיתוח הסביבתי עוד רחוק מלהיות מושלם. בשעות הצהריים הגיעו נציגים מחברת דניה סיבוס, המשמשת קבלן מבצע בפרויקט, והודיעו כי החברה מפסיקה לעבוד באתר עד להבהרת העניינים. חלק מרוכשי הדירות בכפר יונה החליטו לפלוש לדירותיהם.

לא רחוק משם נמצא הפרויקט של החברה בנתניה שכולל 2 מגדלים בני 16 קומות. אחד מהם אוכלס ברובו ואחד אמור להיות מאוכלס בשבועות הקרובים. בעלי דירות מודאגים שצבאו על הפרויקט נתקלו במשטרה ובחברת ביטחון מטעם דניה סיבוס שעסקה בריתוך דלתות הכניסה לדירות.

"עומק הצרה לא ידוע"

נציגי דניה סיבוס הודיעו לרוכשי הדירות כי כל עוד לא תסדיר חפציבה את חובה, דניה סיבוב לא תאפשר להם להכנס לדירותיהם. עשרות רוכשי הדירות נותרו ליד המגדלים במשך שעות ארוכות מבלי שידעו מה לעשות.

בפרויקט של חפציבה, הממוקם באפרת שבגוש עציון, הפסיקה החברה את השיווק עוד לפני מספר ימים, וזאת לאחר שקונים ששילמו מיקדמה והתבקשו לחתום על חוזה לרכישת הדירות, דרשו בתמורה ערבויות בנקאיות שנציגי החברה לא יכלו להציג. חלקם חתמו למרות זאת על החוזים ואילו אחרים סירבו לחתום עליהם. גם הם נמצאים בחוסר ודאות.

אבל לא רק הרוכשים לא יודעים מה לעשות: מעבר לכך שחפציבה בקריסה, לא ברור כלל מה הסטטוס המשפטי שלה. במהלך היום עשו בני משפחת יונה, בעליה של החברה, מאמצים להגיע להסדר של הקפאת הליכים. אולם עד כה לא ההליך לא קודם מסיבות בלתי ברורות.

יוזם ההתאגדות, רפפורט, מסביר כי כרגע המידע אינו מאפשר לקבוע את עומק הצרה שבה נתונים הקונים, אולם ברור שכדי להגן על זכויותיהם הם חייבים להתאגד. "בשלב הנוכחי אנו עוסקים ברישום פרטי הקונים שפונים אלינו כדי שבהגיע יום שבו נדע את המצב לאשורו נכנס את כולם ונקים מטה פעולה ונפעל במהירות האפשרית", הוא אומר.

את טופס ההרשמה להתאגדות ניתן להשיג באתר האינטרנט www.livepr.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully