וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע קיבלה אישור לשווק גירסה לפרוטוניקס

עומרי כהן

3.8.2007 / 19:08

החברה תשווק גירסה גנרית לתרופה נגד כיב כיבה עם פוטנציאל מכירות של 2.5 מיליארד דולר בשנה

יום לאחר פרסום התוצאות הכספיות החזקות לרבעון השני של 2007, קיבלה חברת התרופות טבע אישור למוצר חדש, אשר עשוי לייצר לה רווחים משמעותיים בשנה הקרובה. טבע דיווחה אמש, כי קיבלה מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) אישור סופי לשווק בארה"ב את הטבליות Pantoprazole Sodium בשחרור מושהה בחוזקים של 20 מ"ג ו-40 מ"ג.

הפאנטופראזול היא הגירסה הגנרית של טבע לטבליות Protonix של חברת תרופות האמריקאית Wyeth, אשר מיועדות לטיפול בכיב קיבה ובהחזר תוכן חומצי לוושט. כאחת החברות הראשונות שהגישו ל-FDA בקשה לאישור גירסה גנרית מתוצרתה, קיבלה טבע בלעדיות של 180 יום בשיווק גרסה גנרית לפרוטוניקס בחוזים של 20 מ"ג ו-40 מ"ג. על פי נתוני חברת המחקר IMS, הסתכמו בשנה האחרונה (מתחילת יולי 2006 ועד סוף יוני 2007) מכירות הטבליות בחוזקים אלו ב-2.5 מיליארד דולר.

למרות קבלת האישור הסופי מה-FDA, לא צפויה טבע להשיק גירסה גנרית לפרוטוניקס בחודש הקרוב, בשל ההליך המשפטי שמנהלת ויית' כנגדה וכנגד סאן פארמה ההודית בטענה להפרת הפטנט על התרופה.

ויית', הטוענת כי הפטנט תקף עד 2010, הגישה במאי 2004 תביעה כנגד טבע וסאן בטענה להפרתו. בתחילת השבוע התקיים בבית המשפט הפדרלי בניו ג'רזי דיון בבקשה של ויית' למתן צו מניעה זמני כנגד השקת התרופות מצד טבע וסאן.

בית המשפט הסכים לשקול את הבקשה ועקב כך התחייבו טבע וסאן שלא להשיק את התרופות קודם להחלטת בית המשפט או לפני ה-7 בספטמבר - המועד המוקדם מבין השניים. ב-8 בספטמבר מסתיימת תקופה של 30 חודשים מרגע הגשת התביעה הראשונית, ולאחריה ניתן להתחיל בהשקה אם לא נקבע קודם לכן אחרת בבית המשפט.

ויית' היא יצרנית התרופות הרביעית בגודלה בארה"ב. הפרוטוניקס היא השלישית ברשימת התרופות הנמכרות ביותר שלה, ולכן השקת גרסאות גנריות צפויות לחתוך בשיעור חד את מחירי התרופה בארה"ב ולפגוע מהותית במכירות ויית'.

טבע דיווחה שלשום כי ברבעון השני של 2007 גדלו הכנסותיה ב-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-2.386 מיליארד דולר. הרווח הנקי צמח ב-5.3% ל-515 מיליון דולר (63 סנט למניה בדילול מלא).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully