וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלם מנכ"ל חפציבה?

אריק מירובסקי וענת ג'ורג'י

5.8.2007 / 7:26

4,000 משפחות נשארו ללא דירות. רבים פלשו לדירותיהם בסופ"ש. מארגנים מאבק המשפטי. ובועז יונה מנכ"ל החברה אינו בנמצא

להיכן נעלם בעל השליטה בחפציבה ומנכ"ל החברה, בועז יונה? לטענת מקורות חרדים, שמנהלים זה כשבועיים מעקב צמוד אחרי יונה ועסקיו, עזב יונה את הארץ ביום חמישי בטיסה לרוסיה. מקורב למשפחת יונה הגיב בשמה, כי הידיעה אינה נכונה, וכי יונה נמצא בארץ, אולם אין כל סימן לכך. ובינתיים נחשפו בסוף השבוע מסמכים, לגבי חובות ספציפים של חפציבה לחברות שונות - 1.5 מיליארד שקל.

שבת בתנאי שדה עברה על מאות משפחות של רוכשים של דירות לא גמורות באתרי הבנייה של קבוצת חפציבה ברחבי המדינה, שנכנסו לתוכן בשלושת הימים האחרונים מחשש שנציגי נושים של חפציבה ישימו עליהן יד. רבים ממשפחות הרוכשים עושים תורנויות בדירות הריקות, כשיתר קרובי המשפחה דואגים להם למזרנים, שמיכות, מים ומזון.

אלכס, אחד מרוכשי הדירות בפרויקט של חפציבה בנתניה, בילה את הלילות הראשונים בדירתו החדשה, מוקדם מהמצופה. הוא רכש דירה לא מהחברה, אלא מבעלי הקרקע, עמם נקשרה החברה בעסקת קומבינציה. "השלמתי את התשלומים בעבור הדירה, לזכותי הערת אזהרה בטאבו, ואין לאף אחד זכות לקחת את הדירה או לרתך את הכניסה אליה", אמר. ואולם, עובדי הקבלן המבצע, דניה סיבוס, ריתכו את דלתות הכניסה לדירות, כדי למנוע כניסת פולשים, בהן גם את דלת הכניסה לדירתו של אלכס - בעודו בפנים.

"הריתוך לא הפריע לי להיכנס ולצאת מהדירה, כי ניתן לפתוח את הדלת מבפנים. בינתיים פניתי לעורך דין שלי, שיפעל להוצאת צו שימנע מהנושים לגעת בדירה הזאת, שאין לה קשר למשבר של חפציבה", אמר אלכס.

אמיר נוה, אף הוא רוכש דירה באותו פרויקט, קיבל בתחילת השבוע שעבר הודעה מחברת חפציבה, שמזמינה אותו לבוא ולקבל את מפתחות הדירה שרכש בפרויקט גרין טאואר בנתניה. נוה היה עסוק בתחילת השבוע, וכשהגיע ביום חמישי כדי לאסוף את המפתח שהובטח לו, מצא כי אין מי שייתן לו את המפתח, וכי בנוסף רותכה דלת הכניסה שלו.

"צריך להתפלל לחסדי שמיים", אמרה עובדת חפציבה לצור וחגית, שרכשו דירה בפרויקט של חפציבה בהר חומה. בני הזוג רכשו דירה בפרויקט באפריל, והשלימו את רוב התשלומים בעבור הדירה, מבלי שניתנה להם ערבות בנקאית. ביום שני שעבר הודיעו להם מהחברה כי עליהם לבוא ביום חמישי לקחת את הערבות הבנקאית, אך כשהגיעו לאתר המכירות, נתקלו במהומה של קונים מודאגים ועובדים חסרי אונים.

המירוץ לדירה

לחפציבה פרויקטים רבים, בשלבים שונים של בנייה, והלקוחות שרכשו בהם דירות מחולקים לכאלה שקיבלו ערבויות בנקאיות ולכאלה שלא קיבלו. מצבם של האחרונים קשה יותר, אך עד לסיום ההליכים המשפטיים הנוגעים לחפציבה, לא ניתן לאמוד את הנזקים שהם עלולים לספוג, מעבר לאלה שחלק מהם כבר ספגו - איחור ניכר במועד מסירת הדירות ו/או הפרת חוזים מול קוני הדירות שמכרו.

עמיר רפפורט, שרכש דירה בפרויקט של חפציבה בכפר יונה, החל לקדם התאגדות מהירה של דיירים, כדי להגן על זכויותיהם על הדירות שרכשו - כנגד הבנקים, הקבלנים, הספקים והנושים האחרים של חפציבה, שכל אחד מהם רוצה לקבל את החזר החוב שלו.

רפפורט הוא איש יחסי ציבור ובעל אתר האינטרנט www.livepr.co.il. "במקור, האתר היה אמור להיפתח בשבוע הבא כאתר שעוסק ביחסי ציבור. ואולם, עקב האירועים ערכתי לו הסבה מהירה, ושמתי בו טופס הרשמה של רוכשי דירות בפרויקטים של חפציבה, כדי להקים התאגדות שתילחם על זכויותינו", הוא אומר.

הידיעה על הקמת ההתאגדות הועברה במהירות באמצעות האינטרנט, רוכש הביא רוכש, ועד אתמול נרשמו להתאגדות כ-500 מנפגעי חפציבה. אתמול בערב התקיימה האסיפה הראשונה של רוכשי דירות בחפציבה, הפעם בפרויקט בכפר יונה. בימים הקרובים מתכנן רפפורט לקיים מפגשים נוספים עם רוכשי דירות בפרויקטים של החברה בכל רחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully