וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים טוענים - חפציבה רימתה אותנו

אתי אפללו וענת רואה

5.8.2007 / 15:28

טוענים כי הבריחה את כספי רוכשי הדירות מחוץ לחברה והציגה בפני הבנקים מצג שווא לפיו הדירות כלל לא נמכרו

טענות קשות מועלות כנגד קבוצת חפציבה בבקשות לאכיפת שיעבודים ומינוי כונס נכסים שהוגשו היום על ידי בנק הפועלים, בנק ירושלים וחברות הביטוח מנורה וכלל. על פי הבקשות, קבוצת חפציבה רימתה את הבנקים, ובמקום להפקיד את הכספים שניתנו לה על ידי רוכשי הדירות בפרויקטים השונים, הבריחה אותם אל מחוץ לחברה, והציגה בפני הבנקים מצג שווא לפיו הדירות לא נמכרו.

"נתברר כי קיים פער מהותי בין מצגי הקבוצה והנתונים שמסרה בקשר למלאי הדירות שטרם נמכר, דבר שכאמור מעלה חשש כבד כי נמכרו דירות על ידי חברות הקבוצה תוך הפרת הסכמי הליווי הבנקאי, ובניגוד להוראות חוק מכר דירות, כאשר התמורה שנתקבלה בגין מכירת דירות אלו לא הופקדה בחשבונות הפרויקטים המתנהלים אצל המבקש, אלא ככל הנראה הוברחה על ידי החברות ומנהליהן", טוען בנק הפועלים בבקשתו.

"בנוסף, ממידע שהגיע למבקש (בנק הפועלים, א.א) קיים חשש כי בעת האחרונה נעשו פעולות על ידי בעלי השליטה לריקון קופת הקבוצה וכי נתונים שהוצגו על ידם בפני המבקש לא שיקפו נכונה את תמונת המצב האמיתית". מוסיף הבנק.

מלאי דירות פיקטיבי

באופן תקין, כאשר מקבל הקבלן כסף מהרוכשים עבור דירה שמכר, הוא מפקיד אותו בחשבון הבנק שמלווה את הפרויקט, והרוכש, מקבל מהבנק ערבות לפי חוק המכר. כך למעשה נסגר משולש בין הרוכש, הקבלן, והבנק. על פי טענת בנק הפועלים, חפציבה קיבלה מהרוכשים כסף, אולם, את הכסף היא הפקידה בחשבונות פרטיים של בעלי השליטה שלה, כאשר בפני בנק הפועלים היא הציגה מצג לפיו הדירות לא נמכרו. בהתאם לכך, הרוכשים לא קיבלו את ערבויות חוק המכר המגיעות להם.

בבקשה נוספת למימוש שיעבודים ומינוי כונס נכסים שהגישו בנק ירושלים וחברות הביטוח מנורה וכלל נכתב כי "בניגוד להצהרות קבוצת חפציבה בדבר קיומן של עשרות דירות מלאי בפרויקטים שונים מתברר כי דירות אלו נמכרו כביכול תוך הצגת מצגי שווא. קיים חשש כבד כי מדובר במעשים פעולות ומחדלים, החשודים לא רק כהפרות יסודיות וחמורות של ההסכמים ואיגרות החוב, אלא כפעולות ומעשי מרמה ממשיים".

כך למשל נטען כי קבוצת חפציבה מצהירה בטיוטת הבקשה כי בפרויקט בית שמש נמכרו כל הדירות וזאת לעומת ההסכם בין הבנק לחפציבה מה-28 ביוני 2007, בו הוצהר על ידם כי קיים מלאי דירות בפרויקט בשווי 13.5 מיליון שקל.

בהתאמה לכך נטען כי בדו"ח המפקח לפרויקט פז כלכלה נמסר כי נמכרו 196 דירות מתוך 221 דירות. עתה מתברר כי בניגוד להצהרות, מצג זה הינו שקרי וכי כל הדירות נמכרו כביכול ולכאורה על ידי הקבוצה תוך הסתרת המידע מהמבקשות, הנושים המובטחים.

בנוסף, ביקשו בנק ירושלים וחברות הביטוח למנות את עוה"ד חגי אולמן ואמיר שוהם ככונסים לשם מימוש שעבודים בנכסיהן בפרויקט בית שמש וכן בפרויקט מודיעין עלית ובפרויקט אפרת. לפי הנכתב, החוב כלפי הבנק עומד על 35 מיליון שקל.

לפי טענתן, באמצעות משרד עוה"ד יהודה רוה, החל מיום רביעי שעבר בלילה החלה ביזה ממשית בפרויקטים תוך עשיית דין לעצמם של רוכשים וצדדים שלישיים. נטען כי מצב הדברים כרגע בפרויקטים הוא אנרכיה מוחלטת.

בבקשה נטען עוד כי ממידע שהתקבל אצל המבקשות, לרבות טיוטת בקשה להקפאת הליכים שהועברה לעיון הנושים המובטחים, עולה כי קיים פער אדיר בין הנתונים והמצגים כפי שהוצגו עד לאחרונה על ידי קבוצת חפציבה לבין הנתונים המוצגים כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully