וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מפתחת מתחרה ל-iPhone

סוכנויות הידיעות

5.8.2007 / 18:09

ענקית החיפוש גוגל פיתחה אב טיפוס לטלפון סלולרי חדש משלה ותשיק אותו בעוד כשנה, כך דיווח "דיילי טלגרף"

ענקית החיפוש גוגל פיתחה אב טיפוס של טלפון סלולרי חדש אותו היא מקווה להפיץ לחנויות בשנה הבאה. כך דיווח העיתון הבריטי "דיילי טלגרף".

הטלפון הסלולרי החדש של גוגל, שנועד להתחרות ב-iPhone החדש של חברת , יכלול את מנוע החיפוש של החברה, את הדואר האלקטרוני, מפות אינטראקטיוויות ואת דפדפן הרשת שפיתחה במיוחד עבור טלפונים ניידים.

לדברי מקורות הקרובים לחברה, צפויה גוגל להציע ללקוחות הטלפון החדש מנויים חינם לחבילות השירות באמצעות השתלת פרסומות במנוע החיפוש, בשירות הדואר האלקטרוני ובדפדפן האינטרנט, בנוסף לפרסומות שיושמעו לפני שיחות יוצאות.

גוגל פונה בימים אלה ליצרניות ולמפעילות סלולריות, במטרה לשווק את אב הטיפוס המיועד להציע חוויית גלישה טובה בהרבה מזו שמציעים המכשירים הנוכחיים.

רוצים לנגוס בסלולר

באחרונה דווח כי גוגל שואפת לתפוס נתח גדול מהשוק הרוחש של הפרסום בטלפונים הסלולרים. החברה השקיעה לצורך המטרה מאות מיליוני דולרים עבור פיתוח המכשיר והיישומים השונים. גוגל אף הודיעה כי ייתכן שתגיש הצעה במסגרת מכרז ממשלתי לתדרים סלולרים שייערך בקרוב, במידה ורשות התקשורת הפדרלית (FCC) תמלא תנאים מסוימים.

לאחר שה-FCC נענתה בשבוע שעבר לחלק מדרישותיה של גוגל, אך דחתה אחרות, הודיעה החברה כי היא תשקול את השתתפותה במכרז.

ה-FCC קיבלה את דרישתה של גוגל לרשת פתוחה, שתאפשר לבעלי הטלפונים הסלולרים לגלוש ברשתות אינטרנט אלחוטיות הפתוחות לקהל הרחב באמצעות יישומים שיבחרו בעצמם, ללא קשר לספק השירות. הרשות דחתה את דרישתה של גוגל לאלץ את הזוכה במכרז למכור נתח מהתדרים במכירה סיטונית.

למרות הספקולציות הרבות הנובעות מכניסתה המשוערת לתחום ה-WiFi (רשת אינטרנט אלחוטית מהירה), מסרבת גוגל להתייחס בפומבי לתכניותיה.

אנליסטים מעריכים כי במידה שאכן תנסה גוגל לשווק את מוצריה למפעילות הסלולר לפי המודל המוצע, המציע שירותים בחינם בתמורה לחשיפה לפרסומות, היא עשויה להיתקל בקשיים מול חברות הסלולר הוותיקות, החוששות מאובדן שליטה בשוק הפרסום הסלולרי.

כמו כן, מעריכים אנליסטים כי גם ציבור הצרכנים עשוי לחשוש מפני ההיחשפות מתמשכת לפרסומות הכלולה בטלפון של גוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully