וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון מושלת בדור ה-3

ערן גבאי

6.8.2007 / 6:54

החברה מגייסת מנויי דור 3 בקצב כפול מזה של פרטנר. הגיעה ל-480 אלף מנויים - 20% ממצבת המנויים הכוללת שלה

פלאפון מצליחה השנה לגייס מנויי דור 3 בקצב הכפול מזה של מתחרתה פרטנר. פלאפון ממשיכה, זה הרבעון השני ברציפות, להוביל את שוק הדור השלישי בישראל, ול-TheMarker נודע כי נכון לסוף הרבעון השני של 2007 פלאפון תדווח על 480 אלף לקוחות דור 3, המהווים כ-20% מכלל לקוחות החברה. פרטנר דיווחה בדו"חות הכספיים שפירסמה בשבוע שעבר כי נכון לסוף יוני 2007 היו לה 397 אלף לקוחות דור 3. בפלאפון סירבו להגיב לידיעה.

יוצא אפוא, שמתחילת 2007 הצטרפו לדור השלישי של פלאפון כ-225 אלף מנויים לעומת 121 אלף מנויים לפרטנר. ברבעון קודם עקפה פלאפון לראשונה את פרטנר מאז השקת הדור ה-3 כשדיווחה על 358 אלף לקוחות דור 3, לעומת 333 אלף לקוחות בפרטנר. ברבעון השני גייסה פלאפון 122 אלף לקוחות דור 3 נוספים בעוד פרטנר גייסה 64 אלף לקוחות דור 3. ב-2006 נכנסה גם סלקום לעולם הדור ה-3 וכיום היא מונה לפי ההערכות כ-250 אלף מנויי דור 3.

מתרגלים לטלוויזיה הסלולרית

מקובל להעריך שההכנסה הממוצעת ממנוי דור 3 גבוהה בכ-20 שקל מזו המתקבלת ממנוי סלולר ממוצע. פלאפון מדווחת בעקביות גם על שיעור ההכנסות הגבוה בענף מתוכן ושירותים, הגבוה מ-12% מסך הכנסותיה. ב-2006 התבצעו בפלאפון על פי דיווחי החברה כ-10 מיליון שימושים בדור 3, מתוך כ-25 מיליון שימושים בענף כולו. פלאפון אף העריכה בעבר כי ב-2007 היא תכפיל את כמות השימושים בדור 3 ליותר מ-25 מיליון שימושים בשנה, מתוך כ-60 מיליון שיהיו בענף כולו. מנכ"ל החברה, גיל שרון, הכריז לא פעם במשך השנה האחרונה כי "פלאפון רואה עצמה כחברת ENTERTAINMENT וגוף מדיה לא פחות מאשר כחברת סלולר".

ואכן, התוכן הוא מנוע צמיחה חשוב ביותר של חברות הסלולר; הדבר מתבטא בגידול במכירות מכשירי דור שלישי (שמחירם יורד יותר ויותר), בד בבד עם עניין הולך וגובר שהציבור מגלה בטלוויזיה הסלולרית ובתכני הדור השלישי. ב-2006 הסתכמו הכנסות כל מפעילות הסלולר מתוכן ושירותי ערך מוסף בישראל ביותר ממיליארד שקל. החידה הגדולה סביב הפעילות המואצת בפלאפון סביב הדור השלישי - היא מה צפוי לקרות בחברה עם השלמת הקמת רשת דור 3 נוספת בטכנולוגיה חדשה, שעשויה להסתיים בעוד כשנה.

אם תמצב פלאפון את הרשת הישנה, שכבר תמנה עוד שנה יותר ממיליון מנויים, כרשת דור 3 מובילה, הרשת החדשה שתקים תספח אליה בעיקר צרכני סלולר פחות איכותיים. אם תחליט פלאפון, כצפוי, לבצע מעבר מלא של מנויי החברה האיכותיים לרשת החדשה, החברה תספוג עלויות גבוהות ומיותרות. לא מן הנמנע לכן כי הפעילות המואצת של פלאפון בגיוס מנויי דור 3 תספק לחברה לא מעט דאגות בעוד כשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully